الکاظمی: خونریزی دیگر کافی است/ عراق عرصه تسویه سیاسی شده

کدخبر: ۳۹۰۷۰۵
نخست وزیر عراق برخی گروه‌ها را به نقش آفرینی در تبدیل عراق به میدان تسویه حساب‌ها متهم کرد.
الکاظمی: خونریزی دیگر کافی است/ عراق عرصه تسویه سیاسی شده

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در دیدار با اعضای کمیته امنیت و دفاع پارلمان این کشور گفت: از نخستین روز شکل گیری این نظام، برخی گروه‌ها نقشی را ایفا کردند که باعث شد عراق به عرصه تسویه حساب‌ها بدل شود و این خسارات زیادی را برای فرزندان و مردم ما به همراه داشت. زیرا عراق سال‌ها در یک جنگ فرسایشی به سر برد که ما بسیاری چیزها از دست دادیم.

بر اساس گزارش روسیا الیوم، وی افزود: در عراق جنگ داخلی وجود نداشت. در عوض گروه‌هایی بودند که سعی در توهم‌زایی و ربودن عناوین مذهبی و ملی برای سوء استفاده از آنها در برنامه های سیاسی علیه عراق داشتند.

الکاظمی عنوان داشت: جنگ بسیاری از ما را فرسوده کرد و این دلیل اصلی بحران اقتصادی بود، زیرا در سال‌های گذشته به دلیل اینکه در گوشه‌ای محدود شده بودیم، نتوانستیم خودمان را بسازیم. الکاظمی تاکید کرد که خون عراقی‌ها باید ارزشمند باشد. ریختن خون کافی است.

وی در پایان گفت: ما به شدت و به طور مداوم با چالش‌هایی روبرو هستیم و هر روز عملیات پیشدستانه‌ای داریم. ما والی خودخوانده داعش در جنوب عراق را به هلاکت رساندیم  و نیروهای امنیتی مان یک ماه پیش موفق به نابودی کل یک گروه تکفیری و به هلاکت رساندن بیش از ۴۲ تروریست در جنوب نینوا شدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید