آغاز واکسیناسیون کرونا در ایران؛

روحانی: حاضرم اولین نفری باشم که واکسن کرونا را تزریق می‌کند

کدخبر: ۳۹۱۷۷۵
افتتاح طرح‌های ملی کشور با شعار «تدبیر و امید برای جهش تولید» با حضور ویدیو کنفرانسی حسن روحانی، به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب آغاز شد.
روحانی: حاضرم اولین نفری باشم که واکسن کرونا را تزریق می‌کند

به گزارش اقتصادنیوز، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح امروز (سه شنبه) همزمان با آغاز واکسیناسیون سراسری علیه بیماری کرونا خطاب به سعید نمکی وزیر بهداشت، اظهار داشت: آقای دکتر نمکی! از زحماتی که در طول این یک سال بر دوش شما و مدافعان سلامت بوده است بسیار تشکر می‌کنم. خوشحال هستیم که امروز در دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی واکسیناسیون سراسری را آغاز می‌کنیم.

وی عنوان کرد: از اینکه فرزند عزیز و گرامی شما اولین کسی است که واکسن را تزریق می‌کند پیامی برای همه مردم عزیز است که همه مسئولین کشور و همه ما بدون استثنا، اگر واکسنی را اعلام می‌کنیم و وزارت بهداشت تایید می‌کند، برای آن آماده هستیم.

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از مهر و ایسنا بخوانید؛

* دیشب به دوستان گفتم خود من آماده هستم اولین فردی باشم که این واکسن به بدنم تزریق شود زیرا مردم بدانند اگر ما چیزی را اعلام می کنیم به آن ایمان و اعتقاد داریم. اینکه واکسن به فرزند عزیز و جوان شما تزریق شد از این مهمتر است که می گفتید واکسن به خود من تزریق شود. معمولا آدم فرزند عزیز و جوان خود را بیشتر از جانش دوست دارد. بنابراین اینکه عزیزتر از جان خود را در معرض دید عموم قرار دادید تا اولین واکسن به او تزریق شود را به جنابعالی، خانواده شما و فرزند عزیزتان تبریک می گویم.

* به همه مردم ایران و مدافعان سلامت برای این پیوستگی، همدلی، همبستگی و آمادگی برای ایثار و فداکاری در همه زمینه‌ها تبریک می‌گویم.

* کار قشنگی بود که وزیر بهداشت ما آن کسی که از خودش برایش عزیزتر است، یعنی فرزندش را برای استفاده از واکسن انتخاب کرد.

* مردم مطمئن باشند اگر واکسنی وارد کشور می‌شود، همه مسئولین به آن اعتماد دارند.

* امیدوارم این اقدام باعث سلامتی همه کسانی شود که از این واکسن و سایر واکسن‌های وارداتی و داخلی استفاده می‌کنند تا ما بتوانیم در برابر کووید-۱۹ اقدام مهمی انجام دهیم.

* من مانده‌ام که این رسانه‌های بیگانه و بیگانگان چه حرفی دارند تا از امروز در بوق و کرنا کنند؟ تا دیروز می‌گفتند بسیاری از کشورها واکسیناسیون را آغاز کرده‌اند و ایران کاری نکرده، حالا از امروز این بندگان خدا چه حرفی داشته باشند که بزنند، نمی‌دانم! باید بگردند و حرف تازه‌ای پیدا کنند.

* دولت تدبیر و امید امروز به پنجاهمین سد تأسیسی در دوره خود رسید، تا پایان دولت این میزان به ۵۷ سد می‌رسد و این در شرایط تحریمی انجام می‌شود. اگر شرایط تحریم نبود، چه می‌شد؟

روحانی

*برخی حرف من را در مورد اینکه آمریکایی‌ها جلوی آب را هم گرفتند، نفهمیدند. منظور من همین ساخت سدها بود که اگر تحریم‌ها رخ نمی‌داد این میزان به ۷۰ یا ۸۰ سد رسیده بود.

* بله. آمریکایی‌ها جلوی افتتاح ۳۰ سد را گرفتند. میلیون ها متر مکعب آب را از مردم گرفتند و تحریم، مانع آب شد و یکی از مسیرهای برجام باز کردن این راه‌ها بود. بخشی از سدهایی که امروز ساخته می‌شوند یا آنهایی که ساخته شده‌اند، ثمره برجام هستند.

* یک بار هم گفتم ما با دست بسته شنا می‌کنیم و دنیا با دست باز. ما را وارد یک جنگ اقتصادی در سه سال گذشته کردند ولی با وجود بسته بودن دستمان از دیگران عقب نخواهیم ماند که آن هم به برکت لطف خداوند و همت و ایثار مردم ماست.

*{ با اشاره به قطعی برق یا آب برخی مناطق در ماه‌های گذشته}: وقتی آب یا برق در منطقه‌ای برای چند ساعت قطع می‌شود - که البته نباید چنین چیزی رخ دهد و باید تلاش کنیم تا چنین نشود - ولی این یکی دو ساعت قطعی باعث می‌شود مردم هم فکر کنند که این زیرساخت‌ها چیست؟ شما تصور کنید که حتی یک روز در جایی در این کشور گاز قطع شود یا مثلاً یک روز گازوییل و بنزین در کشور نباشد، ببینید چه اتفاقی می‌افتد. پس فراهم کردن این زیرساخت‌ها چون برای مردم عادی شده و همیشه در دسترس است شاید به چشم نمی‌آید.

*{ با اشاره به افتتاح طرح‌های ورزشی در این مراسم}: ورزش شاید در ظاهر برای مردم یک موضوع سرگرمی یا لاکچری به حساب بیاید اما ورزش به سلامتی مربوط است و به افتخار و غرور ملی مرتبط است. مدال‌آوری بانوان و آقایان ما در کشورها و مسابقات مختلف باعث عزت و افتخار ملی است.

* برای ما خیلی مهم است که در چنین موضوعی می‌بینیم که میزان فضاهای ورزشی ما از ۴۰ هزار به بیش از ۶۱ هزار در دولت فعلی رسیده است. امیدوارم این فضاها برای استفاده مردم هم مفید باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید