ترامپ بالاخره پیدا شد!

کدخبر: ۳۹۳۳۱۲
ترامپ بعد از چند روز ناپدید شدن در ملأ عام ظاهر شد.
ترامپ بالاخره پیدا شد!

به گزارش  اقتصادنیوز به نقل از جماران، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا پس از آن که چند روز از دیده ها پنهان شد بالاخره روز دوشنبه در نزدیکی تجمع هوادارانش در منطقه «وست پالم بیچ» در ایالت«فلوریدا» دیده شد.

بر اساس گزارش روزنامه رای الیوم، در ویدوئی که شبکه Right Side Broadcasting محافظه کار منتشر کرد شمار زیادی از هواداران ترامپ دیده می شوند که تجمع کرده اند و بیشتر آنها ماسک نزده بودند. طرفداران ترامپ با در دست داشتن پرچم های آمریکا ،پارچه نوشته هایی نیز در طرفداری از ترامپ در دست داشتند و شعار می دادند«USA،USA»این د رحالی بود که کاروان وی از کنار آنها عبور می کرد.

در این ویدیو یک زن دیده می شود که فریاد می زند«همه می دانند که تو پیروز شدی».برخی نیز فریاد می زدند«ترامپ دوستت داریم».

این در حالی است که مجلس سنای آمریکا روز شنبه ترامپ را از اتهام تحریک برای ورش تبرئه کرد.

 57 سناتور - در مقابل 43 - علیه ترامپ رای دادند که کمتر از دو سوم لازم برای محکومیت بود.

چهارشنبه ششم ژانویه و تنها ساعتی بعد از پایان سخنرانی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا در اجتماع هواداران خود، نشست مشترک کنگره با ریاست مایک پنس آغاز شد اما در همان ساعات اولیه، نمایندگانی که در حال تایید آرای الکترال کالج بودند، به خاطر هجوم حامیان ترامپ به ساختمان کنگره، مجبور به خروج از سالن یا پناه گرفتن در پشت صندلی‌ها شدند.نشست مشترک مجلس نمایندگان و سنای آمریکا برای شمارش آرای گزینشگران انتخابات ریاست جمهوری که با شور و یورش هواداران دونالد ترامپ به داخل ساختمان کنگره متوقف شد واکنش‌های بین‌المللی را در پی داشت و بسیاری از سران و مقامات عالی جهان ضمن سرزنش اقدام ترامپ و هوادارانش در به راه انداختن شورش، نسبت به وقایع واشنگتن ابراز نگرانی کردند.

در تیراندازی‌های رخ داده در جریان این شورش، دست کم 5 نفر کشته و دهها نفر هم زخمی شدند که تعدادی از آنها از نیروهای پلیس هستند. دست کم 68 نفر هم در جریان شورش بازداشت شدند. یکی از کسانی که در جریان حمله به ساختمان کنگره کشته شد یک افسر پلیس محافظ ساختمان کنگره بوده است و یکی دیگر نیز یک نظامی سابق در نیروی دریایی آمریکا بود.جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا هم این حادثه را محکوم کرد و آن را تروریسم داخلی نامید.بعد از حمله به کنگره آمریکا این کشور در وضعیت بی سابقه و ملتهبی قرار گرفت و هزاران نیروی گارد ملی این کشور در واشنگتن مستقر شدند.

از سوی دیگر،  روزنامه یو اس ای تودی نیز گزارش داد که  نظرسنجی جدید انجام شده توسط دانشگاه «کوئینیپیاک» نشان داد اکثریت آمریکایی ها فکر نمی کنند دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق، اجازه داشته باشد که در آینده به مقامی منصوب شود.

دو روز پیش، سنا برای دومین بار در جریان دادرسی استیضاح تاریخی، که در آن ترامپ به دامن زدن به شورش مرگبار در 6 ژانویه در کنگره متهم بود، تبرئه شد. پاسخ دهندگان به این نظرسنجی هفته گذشته، بسیاری از آنها قبل از رأی گیری سنا مورد بررسی قرار گرفتند.

اکثریت آمریکایی ها، 55٪ ، می گویند که حتی اگر ترامپ در مجلس سنا تبرئه شود، به این معنی که اگر بخواهد می تواند در سال 2024 کاندیدا شود، اجازه ندارد دوباره انتخاب شود. 43 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی ها مخالف این نظریه بودند.

با این حال، 87 درصد جمهوری خواهان در این نظرسنجی گفتند که باید به ترامپ اجازه این کار داده شود.

علاوه بر این، 75٪ جمهوری خواهان فراتر رفتند و گفتند که دوست دارند ترامپ در آینده حزب جمهوری خواه نقش برجسته ای داشته باشد، در حالی که 96٪ دموکرات ها و 61٪ استقلال طلبان نمی خواهند وی را در نقش برجسته ای ببینند.

«تیم مالوی» تحلیلگر دانشگاه کوئینپیاک گفت در حالی که ترامپ «ممکن است سرنگون شود، اما او مطمئناً از حزب جمهوری خواه بیرون انداخته نخواهد شد. او دو بار استیضاح شد و توسط دموکرات ها در دادگاه مورد تحقیر قرار گرفت و توسط رسانه های اجتماعی عملاً ساکت شد ... با وجود همه اینها، دونالد ترامپ جای پای محکم خود را در حزب جمهوری خواه حفظ می کند.»

تقریباً از هر 10 آمریکایی 7 نفر، یعنی 68٪ گفتند که ترامپ برای جلوگیری از شورش در حد توان خود تلاش نکرد، در حالی که 50٪ از شرکت کنندگان در نظرسنجی ها گفتند که ترامپ به عمد ادعاهای اشتباه درباره تقلب در انتخابات را منتشر کرد.

42 درصد می گویند ترامپ واقعاً به اطلاعات غلطی که او به اشتراک گذاشته اعتقاد داشت.

نظرسنجی دانشگاه کوئینپیاک از 1056 بزرگسال آمریکایی در سراسر کشور بین 11 تا 14 فوریه  با خطای +/- 3 درصد انجام گرفت.

این در حالی است که مدیران مجلس که پرونده ترامپ را در دادگاه استیضاح سنا تحت پیگرد قرار دادند، استدلال کردند که وی باید برای جلوگیری از تهدید به خشونت بیشتر محکوم شده و از داشتن پست در آینده رد صلاحیت شود. مدیران توضیح دادند که چگونه ترامپ ماه ها قبل از تشویق طرفداران خود در روز شورش برای «جنگ و نشان دادن قدرت»، ماه ها را به چالش کشاندن نتایج انتخابات گذراند.

اما تیم دفاعی ترامپ استدلال کردند که هر آنچه ترامپ قبلاً گفته و یا پس از آغاز شورش انجام داده را نمی توان تحریک دانست.

وکلای وی انکار کردند که او هر نوع خشونتی را خواستار شده و او به دنبال راه حل قانونی برای طرح شکایات خود در مورد انتخابات است. آنها همچنین استدلال کردند که سخنرانی ترامپ در روز اغتشاش دارای زبان سیاسی مشترک مانند «جنگ» است که توسط متمم اول قانونی اساسی محافظت می شود.

حمله فاجعه ‌بار ششم ژانویه که از سوی معترضان به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری به ساختمان کنگره صورت گرفت دست کم پنج کشته برجای گذاشت و خشم اغلب سیاستمداران از جناح ‌های مختلف را در آمریکا بر انگیخت.

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه در نامه ‌ای به اعضای دموکرات این مجلس از تلاش برای تشکیل کمیسیونی به سبک یازدهم سپتامبر جهت بررسی این حمله خبر داد.

پلوسی در این نامه ضمن اشاره به طرح‌ های در دست اجرا برای تشکیل کمیسیون یاد شده نوشت: «برای حفاظت از امنیت ‌مان (سه بار تکرار) گام بعدی تشکیل کمیسیونی مستقل از نوع یازدهم سپتامبر است تا در آن کلیه حقایق و ریشه‌ های حمله تروریستی داخلی ششم ژانونیه به ساختمان کنگره به دقت مورد بررسی قرار گیرد.»

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پیش‌ از این و قبل از استیضاح دونالد ترامپ نیز خواهان تشکیل چنین کمیسیونی شده و تحقق آنرا بسیار لازم و ضروری دانسته بود.

حتی «لیندسی گراهام» سناتور جمهوری ‌خواهی که به تبرئه دونالد ترامپ رای داده بود نیز خواهان تشکیل کمیسیون یازده سپتامبری برای بررسی اتفاقات ششم ژانویه شده و تاکید کرده که برای جلوگیری از تکرار اقداماتی نظیری حمله به کنگره باید ریشه ‌ها و دلایل این اقدام به دقت مورد بررسی قرار گیرد.

کمیسیونی از نوع یازده سپتامبر قاعدتا با اساسنامه ‌ای ویژه که به تصویب نمایندگان دو مجلس کنگره برسد و رئیس جمهور نیز آن را امضا کند قابلیت تشکیل شدن را دارد. اعضای این کمیسیون را عمدتا افرادی خارج از دولت تشکیل می ‌دهند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید