دونالد ترامپ اعلام جنگ کرد!

کدخبر: ۳۹۳۵۷۳
دونالد ترامپ با اعلام جنگ علیه میچ مک‌کانل، رهبر اقلیت جمهوریخواهان در سنا تهدید کرد که برای گرفتن کرسی دیگر منتقدان درون این حزب اقدام می‌کند، مگر اینکه آنها از دستورکار اول آمریکای او حمایت کنند.
دونالد ترامپ اعلام جنگ کرد!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، این اظهارات پس از آن مطرح می‌شود که مک‌کانل که ارشدترین سناتور جمهوریخواهان است، در مطلبی گفت این رئیس جمهوری سابق آمریکا مسوولیت اخلاقی حمله شش ژانویه به کنگره آمریکا را بر عهده دارد.

به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، دونالد ترامپ در بیانیه‌ای ۶۰۰ کلمه‌ای این سناتور اهل کنتاکی را "لجوج، کج خلق و مزدور سیاسی ترش‌رو" خطاب کرد که "هرگز کاری که لازم است برای برنده شدن انجام دهد، انجام نمی‌دهد." ترامپ ۷۴ ساله به سناتورهای جمهوریخواه هشدار داد که اگر در کنار مک‌کانل بمانند "نمی‌توانند دوباره پیروز شوند."

رئیس جمهوری سابق آمریکا تاکید کرد: زمانی که لازم و مناسب باشد، از رقبایی حمایت می‌کنم که حامی با عظمت ساختن دوباره آمریکا و سیاست اول آمریکای ما باشند.

 انتظار می‌رود دونالد ترامپ از ده‌ها کاندیدایی که جمهوریخواهان را بابت عهدشکنی با او به چالش می‌کشند، حمایت کند. او افزود: حزب جمهوریخواه با رهبرانی سیاسی مانند سناتور میچ مک‌کانل در راس آن، نمی‌تواند هرگز دوباره مورد احترام یا قدرتمند باشد.

انتقاد ترامپ از شخصیتی که زمانی جزو وفادارترین افراد به شمار می‌رفت، بیانگر شکاف عمیقی است که در حزب جمهوریخواه درباره نقشی که این رئیس جمهوری سابق قرار است در آینده حزبش ایفا کند، ایجاد شده است.

ترامپ در بیانیه شامگاه سه‌شنبه خود استدلال کرد که مک‌کانل مسوول از دست رفتن کنترل جمهوریخواهان بر سنا در انتخابات نوامبر است زیرا او با اختصاص پرداخت‌های نقدی بیشتر به آمریکایی‌ها در بسته حمایتی کرونا موافقت نکرد.

رئیس جمهوری سابق آمریکا مدعی شد: خودم دست تنها، دست‌کم ۱۲ کرسی سنا را نجات دادم و بعد با فاجعه جورجیا مواجه شدیم، جایی که ما باید دو کرسی سنای آمریکا را به دست می‌آوردیم اما مک‌کانل پیشنهاد ۲۰۰۰ دلاری دموکرات‌ها را با پیشنهاد ۶۰۰ دلاری جلو برد. خب می‌خواستید چطور شود؟  

او همچنین خودش را عاملی برای روی کار آمدن دوباره مک‌کانل توصیف کرد. ترامپ گفت: تنها پشیمانی من این است که مک‌کانل مقابل مردم با عظمت کنتاکی در انتخابات ۲۰۲۰ برای حمایت و تایید قدرتمند من التماس کرد و من این کار را برای او کردم. بدون حمایت من مک‌کانل می‌باخت، بد هم می‌باخت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید