روایت منتجب نیا از اختلافات در حزب جمهوریت/ دبیرکلی مجید نصیرپور غیرقانونی است

کدخبر: ۳۹۵۳۷۳
منتجب نیا گفت: ما حزب جمهوریت را برای خدمت کردن به کشور و کادرسازی، برنامه‌ریزی و هدایت بهتر کشور ایجاد کردیم.
روایت منتجب نیا از اختلافات در حزب جمهوریت/ دبیرکلی مجید نصیرپور غیرقانونی است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، حزب جمهوریت ایران اسلامی که چندی پیش از اختلافات در حزب اعتماد ملی با محوریت رسول منتجب‌نیا تشکیل شد درست یکسال پس از فعالیت گرفتار چند دو دستگی و اختلافات عمیق شده است. دومین کنگره حزب جمهوریت ۲۸ بهمن‌ماه در تهران برگزار شد و سایه اختلافات قبل، حین و بعد از برگزاری کنگره نیز همچنان سنگین.

قبل از برگزاری کنگره حزب جمهوریت بیش از ۲۰ نفر از اعضای شورای مرکزی حزب جمهوریت جلسه‌ای برگزار کرده بودند و تأکید کرده بودند که دیگر نباید رسول منتجب‌نیا و دوستانش در حزب جمهوریت از عناوین حزبی استفاده کنند.

دیروز رسانه‌ها اعلام کردند که در جریان سومین جلسه شورای مرکز حزب جمهوریت در تاریخ اول اسفندماه مجید نصیرپور که چهره‌ای کمتر شناخته شده در عرصه سیاسی به ویژه اردوگاه اصلاح‌طلبان است به عنوان دبیرکل این حزب نوپا انتخاب شده است.

حجت‌الاسلام رسول منتجب نیا دبیرکل حزب جمهوریت، دبیرکلی مجید نصیرپور را غیرقانونی عنوان و تأکید کرد که این جلسه شورای مرکزی نبوده و فقط ۱۰ الی ۱۵ نفر از اعضا حضور داشتند در حالیکه جلسات شورای مرکزی نیاز به دو سوم اعضا یعنی بیش از ۳۰ نفر است.

وی تأکید کرد: ما حزب جمهوریت را برای خدمت کردن به کشور و کادرسازی، برنامه‌ریزی و هدایت بهتر کشور ایجاد کردیم و نیتی دیگری نداشتیم و اهداف دیگری نبود که بخواهیم در حزب به آن دست پیدا کنیم. 

منتجب‌نیا  گفت: در بدو تأسیس حزب جمهوریت از بانوان و جوانان دعوت کرده که به حزب ورود کنند اما از شکل گیری باندی تحت پوشش حزب غافل بوده است و این باند مقید به اهداف عالی و تحزب‌گرایی نبود.

وی خاطر نشان کرد: در برخورد با مخالفانش در حزب جمهوریت نخست با حسن نیت برخورد کرده و اشکالات، اشتباهات و اغماض‌ها را اعمال می‌کرده است اما بعداز مدتی متوجه شدند که این باند در پشت صحنه برنامه‌ریزی داشته که همه چیز را در حزب جمهوریت در چنگال خود داشته باشد.

دبیرکل حزب جمهوریت با اشاره به رد صلاحیت شدن تعدادی از اعضای شورای مرکزی حزب توسط کمیسیون ماده ۱۰ احزاب (متشکل از نمایندگان قوه قضاییه، مجلس شورای اسلامی و دولت) اظهار داشت: آقایان که توسط کمیته ماده ۱۰ احزاب رد صلاحیت شده بودند و از اعضای اصلی باند مخفی در حزب جمهوریت نیز هستند رسماً اعلام کردند که از این به بعد ما در برابر نظامی که صلاحیت ما را تأیید نمی‌کند خواهیم ایستاد.

منتجب‌نیا تأکید کرد: آنها پس از مدتی تحرکات خود را از حالت مخفی به صورت آشکار درآوردند و از هر تلاشی برای خنثی کردن اقدامات ما در طول این یکسال دریغ نکردند و تمام فعالیت‌ها آنها جهت تخریب حزب، ایجاد افتراق و اشتقاق و جهت‌دهی دیگر اعضای حزب به سمت اهداف دیگر و مضر بود.

وی تصریح کرد: ما طبق تجربه و ضوابط از کمیسیون ماده ۱۰ احزاب خواستیم به موضوع ورود کرده و مداخله و برخورد کند و انصافاً نیز برخوردهایی صورت داد اما این افراد دست‌بردار نبودند.

دبیرکل حزب جمهوریت اضافه کرد: در اوج شیوع کرونا که بیشتر ادارات، مراکز تجاری، تفریحی، رفاهی و حتی وقتی خدمات‌دهی‌ها نیز تعطیل بود اعضای این باند اصرار داشتند که جلسات شورای مرکزی به صورت فیزیکی تشکیل شود اما وزارت بهداشت در پی درخواست ما رسماً نامه نوشت که هرگونه تجمع بیش از سه نفر ممنوع است و ما برای سلامت اعضا و حفظ سلامت آنها جلسات را به صورت مجازی برگزار کردیم.

منتجب‌نیا گفت: طبق قانون کنگره حزب در ۲۴ بهمن امسال زیر نظر وزارت کشور برگزار و طبق درخواست اکثریت اعضای حزب استعفای چند نفر از اعضا پذیرفته و پنج نفر از اعضا به خاطر تخلفات مشهود عزل شدند. جلساتی که برخی از اعضای این باند در حزب جمهوریت تشکیل می‌دهند غیرقانونی است و کمیسیون ماده ۱۰ احزاب نیز رسماً بیانیه داده است.

دبیرکل حزب جمهوریت در پایان گفت: قطعاً ما با همه توان مقابل این باند که حتی برخی از دوستان سلطنت‌طلب‌ها نیز در بین آنها وجود دارند قاطعانه خواهیم ایستاد و نمی‌گذاریم حزب به چنگ آنها بیفتد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید