گاف عجیب یک نماینده اصولگرا در حمایت از سپاه + سند

کدخبر: ۳۹۷۵۹۱
اقتصادنیوز: یک نماینده اصولگرای مجلس در تمجید از سپاه، این نیروی نظامی را «گارد آهنی» نامید.
گاف عجیب یک نماینده اصولگرا در حمایت از سپاه + سند

 به گزارش اقتصاد نیوز «گارد آهنی» در تاریخ سیاسی جهان یادآور گروهی فاشیستی وضدیهودی در رومانی است.گارد آهنی «Iron Guard» که در رومانی «Garda de fier‎ » خوانده می‌شود،  نام یک  یک حزب مخوف رومانی دورهٔ ۱۹۲۷ تا اوایل جنگ جهانی دوم است. ایدئولوژی «گارد آهنی» ملی‌گرایی، فاشیسم، ضدکمونیسم، بود و به کلیسای ارتدکس شرقی پایبند بود. همچنین به‌عنوان سازمانی یهودستیز معروف بوده‌است. یهودستیزی «گارد آهنین» ریشه در تعلیمات کلیسای ارتدکس رومانی داشت. این سازمان فاشیستی توسط کورنلیو کودرینو با نام سپاه میکائیل مقرب-Legiunea Arhanghelului Mihail-تأسیس شد و تا سال ۱۹۳۸ که وی ترور شد، رهبری آن را به عهده داشت. در کارنامه این جنبش قتل‌های سیاسی زیادی نیز ثبت شده است.

امروز محسن دهنوی نماینده اصولگرای مجلس در توییتی نوشت: ‌حفاظت پرواز سپاه با خنثی‌سازی توطئه هواپیماربایی نشان داد بی‌دلیل به گارد آهنی مشهور نشده است....

به کاربردن برخی القاب بدون توجه به ریشه‌های آن می‌تواند، موجب تخریب تصویر کشور در محافل جهانی شود. در همین زمینه در صورت ترجمه متن توییت این نماینده و یا سرچ «گارد آهنین» در بخش فارسی گوگل یا «Iron Guard»  در گوگل اولین نتیجه به دست آمده حزب فاشیستی وضدیهود رومانی است. 

 حفاظت پرواز سپاه بی‌دلیل به گاردآهنی مشهور نشده

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید