یارانه دلاری جای ریالی؛

معرفی نسخه به‌روز شده احمدی‌نژاد! برای 1400

کدخبر: ۳۹۹۰۴۰
اقتصادنیوز: اعتماد در گزارشی به تحرکات نامزدهای اصولگرا برای انتخابات 1400 پرداخت.
معرفی نسخه به‌روز شده احمدی‌نژاد! برای 1400

به گزارش اقتصادنیوز در بخشی از گزارش این روزنامه آمده است: اگر سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی در زمان ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد را حالا با فاصله گرفتن پایداری‌ها و دیگر یاران سفت و سخت رییس دولت نهم و دهم از او، دشوار بتوان از جمله نزدیکان رییس دولت نهم و دهم دسته‌بندی کرد، اوضاع برای رستم قاسمی تاحدودی متفاوت است. چه آنکه او وقتی همزمان با فعالیت دولت دهم به کابینه احمدی‌نژاد پیوست و اداره وزارتخانه کلیدی نفت را برعهده گرفت که مخالف‌خوانی یاران احمدی‌نژاد و انتقادهای درون‌گفتمانی از او آغاز شده بود. با این همه، رستم قاسمی دیروز درباره احتمال کاندیداتوری احمدی‌نژاد اظهارنظر کرده و در جمع خبرنگاران استان مرکزی گفته است: «حضور آقای احمدی‌نژاد در انتخابات پیش‌رو به خود ایشان ارتباط دارد و من اگر تصمیم برای حضور داشته باشم، تفکر خود را دارم و برای پوشش فردی نخواهم آمد.»

این‌همانی «محمد 1400» و «احمدی‌نژاد 84»

جالب آنکه طی مدت گذشته آن‌طور که برخی منابع خبری گزارش داده‌اند همکاری‌های انتخاباتی رستم قاسمی نه با احمدی‌نژاد و برخی دیگراز یاران رییس‌جمهوری مهرورز، بلکه با سعید محمد است و جالب‌تر آنکه آنها هردو ازجمله اصولگرایانی هستند که با پیشینه نظامی‌گری، قدم به عرصه انتخابات گذاشته‌اند. البته تفاوت‌هایی نیز میان مشی انتخاباتی رستم قاسمی و سعید محمد دیده می‌شود که شاید جدی‌ترین این تفاوت‌ها آن باشد که محمد به‌مراتب صریح‌تر از قاسمی از کاندیداتوری خود سخن گفته است. 

با این همه نکته جالب‌توجه دیگر در این خصوص آن است که برخی ناظران از این گفته و می‌گویند که سعید محمد می‌تواند نسخه‌ای به‌روز از «احمدی‌نژاد 84» باشد؛ یعنی همان نسخه‌ای که اصولگرایان را به سوی پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری راهنمایی خواهد کرد.

در اکوایران ببینید: ناگفته‌‌های احمدی‌نژاد از هدفمندی یارانه‌ها

یارانه دلاری جای ریالی با «احمدی‌نژاد 1400»!

آنچه اما شاید از تمامی آنچه تا اینجای کار گفتیم، به ‌قول معروف و آن‌طور که در ادبیات سیاسی ما مصطلح شده، «احمدی‌نژادی»تر است، اظهارات شخص محمود احمدی‌نژاد است. مردی که زمانی با شعار یارانه نقدی و کمک‌های معیشتی وارد کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری شد و حالا در آستانه انتخاباتی دیگر، باز از این دست شعارها غافل نشده؛ البته او در عین حال شعارهای به‌اصطلاح عامیانه‌اش را به‌روز کرده و آنها را به نسخه «احمدی‌نژاد 1400» ارتقا داده است. او که اخیرا مدعی شده «اگر هدفمندی یارانه‌ها صددرصد اجرا می‌شد با قیمت‌های امروز ۲.۵ میلیون تومان در ماه به هر ایرانی می‌رسید»، با اشاره به ارزش یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی در زمان ریاست‌جمهوری خود گفته است که بر این مبنا باید امروز ۴۰ دلار یارانه پرداخت می‌شد. اینکه یارانه 40 دلاری در عمل به شعار انتخاباتی او تبدیل خواهد شد یا دیگر اصولگرایان با گرته‌برداری از الگوهای تبلیغاتی او، وارد گود رقابت می‌شوند اما پرسشی است که پاسخ آن را احتمالا نه شخص

احمدی‌نژاد می‌داند، نه دیگر کاندیداهای احتمالی محافظه‌کار. چه آنکه پاسخ به این پرسش در گرو نظر 6 فقیه و 6 حقوقدان شورای نگهبان است و اینکه نظارت استصوابی چه‌ کسانی را مجاز به حضور در صحنه انتخابات می‌داند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید