آخرین پیامک روحانی به مردم؛ آرزوی پایان دو پدیده

کدخبر: ۴۰۰۸۳۳
اقتصاد نیوز: حسن روحانی در سال جدید پیامکی سراسری برای همه مردم ایران ارسال کرد که در آن آرزو کرده دو پدیده پایان یابد.
آخرین پیامک روحانی به مردم؛ آرزوی پایان  دو پدیده

به گزارش اقتصاد نیوز،حسن روحانی در پیامک 1400 خود خطاب به مردم نوشته است:"با آرزوی پایان تحریم و کرونا، و طلوع سپیده گشایش و سلامتی، نوروز ۱۴۰۰ بر شما خجسته باد.حسن روحانی رئیس جمهور"

پیامک های روحانی به مردم از همان ابتدای ریاست جمهوری آغاز شد. در اولین عید که در مقام ریاست جمهوری بر سرکار بود و در اوج محبوبیت قرار داشت مردم از طرف روحانی پیامی دریافت کردند که در آن نوشته شده بود" نوروزی سرشار از شادی و امید را برایتان آرزومندم، حسن روحانی رییس جمهور"؛عید سال 93.

این اقدام او با واکنش های متفاوتی روبرو شد منتقدان بر هزینه بر بودن این رفتار تاکید داشتند و مدعی بودند در حالی که پیام نوروزی او از رسانه های پخش شده است چه دلیلی برای این کار دارد. در مقابل موافقان از بهره گیری رئیس جمهور از تمامی ابزارهای ارتباطی با مردم تاکید داشتند.

ادامه ارسال این پیامک ها برخی رسانه ها و چهرها را وارد محاسبه هزینه این اقدام روحانی کرد اکبر اعلمی نماینده پیشین مجلس در اعتراض به رفتار نوشت:"طبق آمار رسمی اعلام شده ،تعداد مشترکین تلفن همراه در کشور هم اکنون بالغ بر 56 میلیون نفر می باشد و اگر پیامک منتسب به رئیس جمهور برای همه مشترکین ارسال شده باشد با احتساب هزینه ارسال هر پیامک 50 ریال، قیمت تمام شده ارسال این پیامک ها برای همه مشترکین تلفن همراه رقمی معادل 280 میلیون تومان خواهد شد و اگر بخشی از مشترکین تلفن همراه مشمول دریافت این پیام ها شده باشند هزینه آن کمتر خواهد شد اما از آنجا که روحانی رئیس جمهور ایران محسوب می شود در این صورت ارسال تبعیض آمیز پیام تبریک برای مردم فاقد وجاهت اخلاقی است."

تا اینکه ایسنا در سال 96 اعلام کرد اپراتورها به این رسانه گفته اند که بابت پیامک های روحانی هزینه ای دریافت نمی کنند و این اقدام رایگان انجام می شود.

 پاسخ چهره ها به این پیامک نیز از دیگر سوژه های بعدی آن بود برخی سال اول هدف این پیامک را انصراف از دریافت یارانه می دانستند، برخی دیگر پاسخ های با مضامین طنز می دادند اما هر چه سال جلوتر رفت پاسخ های انتقادی شد و اثر پیامک کمتر. به طوری که برخی چهره های سینمایی با حاشیه نوشتن بر این پیامک انتقاد های تندی متوجه روحانی کردند. کار به جایی رسیده که برخی خواهان آن شده اند که پیامک روحانی برایشان ارسال نشود. خواسته ای که بیشتر یک نوع اعتراض نمادین در واکنش به شرایط اقتصادی کشور است. البته روحانی در پیامک آخر خود و پیام های این روزهایش سعی دارد توضیح دهد این وضعیت محصول تحریم است و مبنای داوری درباره عملکرد واقعی  باید بر اساس چهار سال اول دولتش باشد دوره ای که توافق حاصل شد و بخشی از تحریم ها تعلیق شد. از نگاه روحانی اتفاقات دوره دوم محصول تحریم و جنگ اقتصادی است و به همین دلیل ثبات دوره اول ادامه نیافته است. این خواسته روحانی البته رسا بیان نمی شود به همین دلیل در جامعه نیز  نیز تاکنون توجه جدی به آن نداشته است. برخی گمان می کنند حتی اگر رسا نیز گفته شود جامعه قدرت پذیرش آن را ندارد.

بدین ترتیب آخرین پیامک روحانی در حالی ارسال شد که شواهد نشان می دهد او در کف محبوبیت خود قرار دارد هر چند کاهش نرخ محبوبیت در بین سیاستمداران پس از یک دوره مسئولیت طبیعی است اما نشانه های این کاهش در ایران غیر طبیعی است. به خصوص برای حسن روحانی که از روحانی مچکریم در سال اول به جایی رسیده که لحظه شمار برای پایان دولتش گذاشته اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید