چین به جنگ اروپا رفت

کدخبر: ۴۰۱۱۱۰
اقتصاد نیوز:وزارت امور خارجه چین روز دوشنبه در اقدامی تلافی جویانه ۱۰ مقام و نهاد اروپایی از جمله سیاستمداران، دانشمندان و همچنین چهار نهاد را تحریم کرد
چین به جنگ اروپا رفت

وزارت امور خارجه چین روز دوشنبه در اقدامی تلافی جویانه ۱۰ مقام و نهاد اروپایی از جمله سیاستمداران، دانشمندان و همچنین چهار نهاد را تحریم کرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری فرانسه، وزارت امور خارجه چین در بیانیه ای با بیان اینکه رفتار اروپا دخالت فاحش در امور داخلی چین است، اعلام کرد که این اقدام مبتنی بر چیزی جز دروغ و اطلاعات غلط، نادیده گرفتن و تحریف واقعیت ها نیست.

وزارت خارجه چین در ادامه بیانیه افزود که پکن قاطعانه با تحریم های اتحادیه اروپا مخالفت می کند و آن را به شدت محکوم می کند.

براساس بیانیه وزارت خارجه چین، اقدامات متقابل از طرف پکن به افراد اروپایی و خانواده های آنها ضربه وارد می کند و ورود آنها به سرزمین اصلی، هنگ کنگ و ماکائو را ممنوع می کند.

براساس این گزارش، تحریم های چین شامل ۱۰ اروپایی از جمله "راینهارد بوتیکوفر" رئیس هیئت نمایندگان پارلمان اروپا در چین و "آدریان زنز" محقق آلمانی است که گزارش هایی در مورد نحوه برخورد با اویغورها در منطقه سین کیانگ غربی چین منتشر کرده است.

واکنش تند وزارت خارجه چین در حالی صورت گرفت که اتحادیه اروپا روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که چندین مقام میانمار، چین، کره شمالی، لیبی، روسیه، سودان جنوبی و اریتره و همچنین چهار نهاد را در فهرست تحریم‌های حقوق بشری اتحادیه قرار داده است.

این تحریم‌ها شامل ممنوعیت سفر و مسدود شدن دارایی افرادی می‌شود که گفته شده موازین حقوق بشر را نقض کرده‌اند.

این برای نخستین بار بعد از سال ۱۹۸۹ میلادی است که اتحادیه اروپا برخی مقام‌های چین را به دلیل آنچه نقض حقوق بشر خوانده تحریم کرده است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید