سی ان ان گزارش داد؛

انتقاد دموکرات ها از قانون جدید جورجیا

کدخبر: ۴۰۱۷۴۱
دموکرات‌ها از تصویب قانونی در ایالت جورجیا آمریکا برای محدود کردن دسترسی رای دهندگان به صندوق‌های اخذ رای، انتقاد کردند.
انتقاد دموکرات ها از قانون جدید جورجیا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما ؛ دموکرات‌ها از تصویب قانونی در ایالت جورجیا آمریکا برای محدود کردن دسترسی رای دهندگان به صندوق‌های اخذ رای، انتقاد کردند.

به گزارش شبکه «سی ان ان»، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پیشنهاد قانونگذاران جمهوریخواه (در ایالت جورجیا) برای محدود کردن رای دادن را مردود و غیر آمریکایی توصیف کرده است؛ و اکنون سه گروه مدافع حقوق مدنی برضد قانون نسنجیده جدید در جورجیا، شکایت کرده اند.

این طرح روز پنجشنبه به سرعت در مجلس نمایندگان تحت کنترل جمهوریخواهان در ایالت جورجیا تصویب شد و فرماندار این ایالت که خودش نیز جمهوری خواه است، بلافاصله آن را امضا کرد. دموکرات‌ها می‌گویند جمهوریخواهان تلاش می‌کنند برتری غیر منصفانه‌ای در انتخابات آتی به دست آورند.

گزارشگر این شبکه گفت: برایان کمپ (Brian Kemp) فرماندار جورجیا یک طرح نسنجیده انتخاباتی را امضا کرده است که ممکن است دسترسی به صندوق‌های رای را محدود کند. این اقدام پس از آن صورت گرفت که هم مجلس و هم سنای تحت کنترل جمهوریخواهان جورجیا به سرعت یک طرح را تصویب کردند.

دموکرات‌ها از این طرح تقریباً صد صفحه‌ای که تغییرات عمده‌ای در انتخابات جورجیا ایجاد خواهد کرد، انتقاد کردند و گفتند برخی از بند‌های این طرح به طور نامتناسب بر رای دهندگان رنگین پوست تاثیر خواهد گذاشت.

سولما لوپز (Zulma Lopez) نماینده دموکرات مجلس نمایندگان ایالت جورجیا گفت: «این طرح حوزه‌هایی مانند حوزه من و رای دهندگان اقلیت را هدف قرار می‌دهد.»

مخالفان این طرح که روز پنجشنبه در برابر مجلس نمایندگان در آتلانتا (مرکز ایالت جورجیا) تظاهرات کرده بودند، گفتند به نظر می‌رسد این انتقامی پس از انتخابات اخیر در این ایالت است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید