نظر 4 مرجع تقلید درباره FATF

کدخبر: ۴۰۳۷۱۴
اقتصادنیوز: جمعی از طلاب و استادان حوزه علمیه قم در بیانیه‌ای مدعی شدند که اتفاقی که با تصویب لوایح الحاق به CFT و کنوانسیون پالرمو، رخ می‌دهد اشراف اطلاعاتی دشمن به نظام بانکی و پولی کشور و گرا دادن به دشمن برای تحریم هوشمندانه‌تر است.
نظر 4 مرجع تقلید  درباره FATF

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس در بخشی از این بیانیه به نظر برخی از مراجع تقلید درباره  FATF‌ اشاره شده است. طبق ادعای نویسندگان مراجع تقلید دراین باره نظرات ذیل را بیان کرده‌اند.

آیت الله ناصر مکارم شیرازی: چنین قراردادی یک قرارداد استعماری است و هدف تنظیم کنندگان، سلطه بر امضا کنندگان این قرارداد و نفوذ در امور اقتصادی آنهاست و در تضادّ با قوانین اسلامی و مخالف منافع مسلم ماست.

آیت الله حسین  نوری همدانی: بارها گفته ایم با FATF مخالفیم، تصویب این قرارداد عبری، عربی و غربی بودیم که مفاد آن با شاخصه های انقلاب منافات دارد. این کارها نقشه ای برای جلوگیری از پیشرفت نظام است.

آیت‌ الله عبدالله جوادی آملی: نباید تسلیم کنوانسیون های بین المللی شویم، اصل اول این است که ما باید حرف خود را بزنیم و آنها به ما بپیوندند نه اینکه ما خواستار پیوستن به آنها باشیم.

آیت الله محمد علوی گرگانی: ما نباید اختیار امور مالی کشور را به دست دشمن بدهیم و این مطلب واضح و مشخص است؛ اگر هم نیاز به تصویب قوانین مالی است این قوانین به صورت داخلی و با نظارت خود ما باشد. نظر بنده این است که با توجه به اشارات مقام معظم رهبری و راهنمایی ایشان و بیانات مراجع عظام تقلید، تصویب قرارداد FATF به مصلحت کشور و نظام نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید