«پافوس»توطئه جدید علیه ایران وترکیه!

کدخبر: ۴۰۶۶۵۴
اقتصادنیوز: جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز خودنشست اسرائیل و سه کشور منطقه را بررسی کرده است.
«پافوس»توطئه جدید علیه ایران وترکیه!
به گزارش اقتصادنیوز در این یادداشت آمده است: وزرای امور خارجه یونان، قبرس، امارات و رژیم صهیونیستی در یک اجلاس چهارجانبه در شهر «پافوس» قبرس، اولین گام را در شکل دادن به همکاری امارات با رژیم صهیونیستی و هم‌پیمانانش در منطقه برداشتند. این همکاری ابعادی دارد که اخلال در امنیت منطقه یکی از آنهاست.
در حاشیه این نشست، گابی اشکنازی وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از دیدار با انور قرقاش مشاور امور خارجی امارات ابراز خوشحالی کرد و در توییتی نوشت: با مسئول اماراتی راه‌های اجرای توافقنامه‌های امضا شده در سایه عادی‌سازی روابط را بررسی کردیم.
خوشحالی اشکنازی از برگزاری اجلاس «پافوس» نشان‌دهنده دست‌یابی رژیم صهیونیستی به موفقیت مطلوب این رژیم است. رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند این نشست چهارجانبه که در نوع خود اولین‌بار است که برگزار می‌شود، موضوعاتی را مورد بررسی قرار داده که پرونده ایران یکی از آنهاست. پرونده ترکیه نیز بگونه‌ای در این اجلاس مطرح شده و طبیعی است که دامنه مباحث اجلاس «پافوس» با وسعتی به گستردگی کل منطقه خاورمیانه خواهد بود و رژیم صهیونیستی با استفاده از وابستگی شیوخ امارات به صهیونیسم بین‌الملل از یکطرف و بهره گرفتن از خصومت قدیمی یونان با ترکیه از طرف دیگر، قصد دارد آن را به ابزاری برای اخلال در امنیت منطقه تبدیل نماید.
قبرس، ماده اصلی منازعات میان ترکیه و یونان است که از دوران عثمانی باقی مانده و هماهنگی بخش ترک‌نشین آن با ترکیه همواره مورد اعتراض یونان بوده است. دولت ترکیه نیز متقابلاً قبرس را متعلق به خود می‌داند و بخش یونانی‌نشین آن جزیره را منطقه تحت اشغال یونان تلقی می‌کند. بدون اینکه درباره این منازعه و حقانیت یکی از طرفین آن نظری بدهیم، این نکته را به روشنی می‌توان دریافت که برگزاری اجلاس چهارجانبه یونان، امارات، رژیم صهیونیستی در «پافوس» با هدف سهیم کردن قبرس یونانی‌نشین در اخلالگری‌های رژیم صهیونیستی در منطقه صورت گرفته است، اقدامی که بشدت تحریک‌آمیز است و حساسیت ترکیه را برمی‌انگیزاند.
امارات در این طرح نقش تزیینی دارد. شیوخ امارات، چند روز قبل از اجلاس «پافوس» به مناسبت سالگرد تاسیس رژیم جعلی اسرائیل به سران این رژیم تبریک گفتند. مردم فلسطین، روز تاسیس رژیم صهیونیستی را «روز نکبت» می‌نامند و هر ساله علیه صهیونیست‌های غاصب مراسم برگزار می‌کنند و در تظاهراتشان شعارهائی با مضمون سرنگونی این رژیم سر می‌دهند. سایر ملت‌های عرب نیز در این زمینه با مردم فلسطین همراه و همفکر هستند. در این میان، ارسال پیام تبریک به مناسبت «روز نکبت» به سران رژیم اشغالگر فلسطین، شیوخ امارات را انگشت‌نما کرد و وابستگی شدید آنها به صهیونیسم بین‌الملل را بیش از پیش آشکار ساخت. حضور مسئول سیاست خارجی امارات در اجلاس «پافوس» نشان داد شیوخ امارات بیش از آنچه تصور می‌شد، بازیچه صهیونیست‌ها هستند و آمادگی کامل دارند در تمام عرصه‌ها امارات را همچون مهره‌ای در اختیار اهداف شوم رژیم صهیونیستی قرار دهند تا در هر نقشی که این رژیم بخواهد بازی نماید.
سخنان گابی اشکنازی وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در اجلاس «پافوس» اهمیت نقشی که امارات برای به اجرا درآمدن توطئه‌های صهیونیستی در منطقه بازی می‌کند را نشان می‌دهد. وی در این اجلاس گفت: «با امضاء توافق‌نامه عادی‌سازی روابط با امارات، تاریخ را ساختیم و چهره خاورمیانه را تغییر دادیم.» انور قرقاش مسئول سیاست خارجی امارات هم در این اجلاس، هدف از روابط استراتژیک با رژیم صهیونیستی را تقویت امنیت منطقه دانست.
تکیه بر روی «امنیت منطقه» در سخنان طرفین به معنای تلاش آنان برای امن کردن منطقه خاورمیانه برای رژیم صهیونیستی است. این رژیم، امنیت خود را برای ناامن ساختن منطقه و تحت فشار قرار دادن دولت‌هائی می‌خواهد که حاضر نیستند این رژیم جعلی را به رسمیت بشناسند. بنابراین، اجلاس «پافوس» را باید نقطه شروع توطئه جدید رژیم صهیونیستی دانست و دولت‌های منطقه باید با هوشیاری کامل درصدد خنثی کردن این توطئه برآیند.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید