هاآرتص خبر داد؛

انفجار مهیب در کارخانه موشکی اسرائیلی +فیلم

کدخبر: ۴۰۷۲۷۴
روزنامه اسرائیلی هاآرتص از وقوع یک انفجار مهیب در یک "کارخانه تسلیحاتی حساس" خبر داد که این انفجار مهیب، صبح امروز، در یک تأسیسات امنیتی حساس در مرکز فلسطین اشغالی به وقوع پیوسته و هنوز جزئیاتی درباره تلفات احتمالی این انفجار در دست نیست.
انفجار مهیب در کارخانه موشکی اسرائیلی +فیلم

به گزارش اقتصادنیوز؛ وبگاه روزنامه اسرائیلی هاآرتص‌ ظهر امروز (چهارشنبه)،خبر داد که در یکی از کارخانه‌های امنیتی حساس در فلسطین اشغالی انفجاری مهیب رخ داده است.

هاآرتص نوشته است که این انفجار مهیب، صبح امروز، در یک تأسیسات امنیتی حساس در منطقه «گوش‌دان» در مرکز سرزمین‌های اشغالی به وقوع پیوسته و هنوز جزئیاتی درباره تلفات احتمالی این انفجار در دست نیست.

هاآرتص نوشت که این انفجار در یک کارخانه مخصوص تولید تسلیحات پیشرفته که انواع مختلفی از موشک ها را در خود جای داده، به وقوع پیوسته است.

این روزنامه مدعی شد که این انفجار در پی یک آزمایش معمول  در کارخانه Tomer که موتورهای راکتی را توسعه می دهد رخ داده است. مردم محلی رمل (Ramle) می گویند که آنها انفجاری را شنیده اند و ابر قارچی را دیده اند که برخی از آن فیلمبرداری کرده‌اند.

هاآرتص در ادامه افزوده است: مقامات به احتمال زیاد میزان خسارت ناشی از این آزمایش اشتباهی را دست‌کم گرفته‌اند. در پاسخ به انفجار، مقامات Tomer گفتند، "این یک آزمایش کنترل شده بود و هیچ شرایط استثنایی نداشت."

این روزنامه در پایان آورده است: دفاتر Tomer در رمل ، در مرکز اسرائیل و در مجاورت مناطق مسکونی واقع شده اند. این شرکت موشک ها و سیستم های دفاعی دیگری را برای استفاده توسط اسرائیل تولید می کند. آنها سازندگان سیستم موشکی بالستیک Arrow 4 اسرائیل هستند.

مقامات ارشد دفاعی اکنون در حال بررسی این هستند که چه اشتباهی رخ داده است و آیا این دستورالعمل ها رعایت شده اند یا خیر.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید