نامه جمع کثیری از اعضای هیات علمی دانشگاه شریف به مسئولان عالی رتبه نظام

کدخبر: ۴۱۲۱۰۲
اقتصادنیوز: جمع کثیری از استادان دانشگاه شریف با ارسال نامه ای به مسئولان بلندپایه کشور خواستار عفو و آزادی دو دانشجوی نخبه و المپیادی این دانشگاه به مناسبت عید سعید فطر شدند.
نامه جمع کثیری از اعضای هیات علمی دانشگاه شریف به مسئولان عالی رتبه نظام

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف؛  جمع کثیری از اساتید و اعضای هیات علمی این دانشگاه با ارسال نامه ای رسمی به مسئولان عالی رتبه نظام، خواستار عفو و آزادی امیرحسین مرادی و علی یونسی، دو دانشجوی نخبه و المپیادی  دانشگاه شریف به مناسبت عید سعید فطر شدند.

در این نامه که به امضای بیش از ۱۷۴ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه شریف رسیده آمده است:

" بیش از یک سال است که دو تن از دانشجویان برتر دانشگاه صنعتی شریف (امیر حسین مرادی و علی یونسی) که قبلا در المپیادهای کشوری و جهانی افتخاراتی را برای کشور عزیزمان نیز کسب کرده اند، در زندان هستند. امضاکنندگان این نامه که جمعی از اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف هستند، بخش بزرگی از زندگی خود را صرف پرورش مستعدترین جوانان ایران کرده و همواره به آنان به چشم فرزندان خود نگریسته‌اند.

یک فرزند نوجوان و جوان ممکن است سهواً یا عمداً مرتکب خطا شود اما آنچه مهم است مواجهه‌ی پدرانه و درس‌آموز با اوست. از این منظر باتوجه به طولانی شدن گرفتاری این دو جوان، بدینوسیله مُصرانه از مقامات عالی رتبه نظام جمهوری اسلامی درخواست می نماییم که با سعه صدر و با لحاظ حداکثر رأفت اسلامی نسبت به اتهامات این دو دانشجوی جوان، آنان را به مناسبت عید سعید فطر مورد عفو یا تعلیق مجازات قرار داده و اجازه دهند که به آغوش خانواده و جمع دانشگاهی خود بازگردند.

مطمئناً این برخورد پدرانه و بزرگ منشانه مسئولین نظام جمهوری اسلامی در قبال فرزندان این آب و خاک که گهگاه ممکن است به مقتضای کم تجربگی و شور جوانی خطایی هم مرتکب شوند نور امید را در دل جوانان کشور روشن تر میسازد و بهانه فتنه انگیزی را از بدخواهان کشور سلب می نماید". 

به گزارش ایسنا، اسامی امضاء کنندگان نامه فوق در اختیار خبرگزاری ایسنا محفوظ است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید