فهرست سرشناس‌ترین چهره‌هایی که تا کنون در انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 ثبت نام کرده اند

کدخبر: ۴۱۲۱۰۳
اقتصادنیوز:چهارمین روز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در حالی آغاز می‌شود که در روزهای گذشته ۲۱۱ نفر نام‌نویسی خود را نهایی کرده‌اند.
فهرست سرشناس‌ترین چهره‌هایی که تا کنون در انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 ثبت نام کرده اند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، ثبت‌نام از داوطلبان  از ۲۱ اردیبهشت آغاز شده و تا ۲۵ این ماه ادامه خواهد داشت.

در سه روز نخست ثبت نام چهره‌هایی همچون محمدحسن نامی، سعید محمد، حسین دهقان، رستم قاسمی، صادق خلیلیان، محمود احمدی نژاد، محمود صادقی، علی مطهری، محسن مهرعلیزاده، رامین مهمانپرست، محمد عباسی، امیرحسین قاضی زاده هاشمی، محمدحسن قدیری ابیانه، حسن سبحانی و قدرتعلی حشمتیان در انتخابات ثبت نام کرده اند.

موضوع اختلاف شورای نگهبان و وزارت کشور از مسایل مهم روز اول ثبت نام ها بود که به شرایط ثبت نام داوطلبان انتخابات باز می گردد و از دوشنبه هفته جاری که رئیس جمهور، وزارت کشور را موظف کرد که مصوبه شورای نگهبان را اجرا نکند، شدت گرفت؛ چرا که ساعتی بعد هیات نظارت بر انتخابات اعلام کرد این مصوبه لازم الاجرا است.

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در اولین روز ثبت نام ها در گفت وگو با خبرنگاران مستقر در وزارت کشور اعلام کرد که «ثبت نام هایی که فاقد مدارکی باشند که از سوی شورای نگهبان اعلام شده، اعتبار ندارند و به نماینده مان در ستاد انتخابات کشور گفته ایم که مدارک ناقص را تحویل نگیرد. ثبت نام کسانی نهایی می شود که مدارک شان بر اساس مصوبه شورای نگهبان کامل باشد و به تائید نماینده شورای نگهبان در ستاد انتخابات کشور برسد.»
 
ساعت ۱۸ پایان مهلت حضور برای ثبت نام اعلام شده، اما ثبت نام از افراد حاضر در ستاد انتخابات انجام خواهد شد.

سیداسماعیل موسوی در پایان سومین روز از ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: در روز جاری ۸۱ نفر برای ثبت‌نام مراجعه کردند و در مجموع تاکنون ۲۱۱ نفر مراجعه کرده‌اند که به طور میانگین می‌توان گفت روزی ۷۰ نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید