تل‌آویو و شهرهای اطراف آن موشک باران شدند

کدخبر: ۴۱۲۶۴۲
گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی حماس بامداد امروز یکشنبه با دهها موشک تل‌آویو و شهرهای اطراف آن را هدف گرفت.
تل‌آویو و شهرهای اطراف آن موشک باران شدند
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از برنا، ابوعبیده، سخنگوی نظامی این گردان‌ها در بیانیه‌ای اعلام کرد، این حملات پس از پایان مهلت دو ساعته انجام شد که از قبل برای توقف حملات به تل‌آویو و اطراف آن اعلام شده بود.

بنابر گزارش آناتولی، پیش از این گردان‌های القسام اعلام کرده بود، دو ساعت از ساعت ۲۲ به وقت محلی تا ساعت ۲۴ به صهیونیست‌ها در تل‌آویو و شهرهای اطراف آن برای بیرون آمدن از پناهگاه‌هایشان مهلت داده شده است و پس از آن حملات مجددا شروع می‌شود.

همزمان ابوعبیده اعلام کرد، القسام در پاسخ به حملات  رژیم صهیونیستی  به برج‌های مسکونی و منازل امن، با دهها موشک شهر اسدود را داخل اراضی اشغالی هدف گرفته است.

وی در پایان بیانیه خود خطاب به رژیم صهیونیستی گفت، اگر دست از حمله بکشد، فلسطین نیز دست می‌کشد و اگر حملات را افزایش دهد،  فلسطین  هم متقابلا حملاتش را افزایش خواهد داد.

در پی حملات گردان‌های القسام آژیرهای هشدار در تل‌آویو و تعدادی از شهرهای مرکزی و جنوبی اراضی اشغالی به صدا در آمد و میلیون‌ها صهیونیست از ترس به پناهگاه‌ها رفته‌اند.

روزنامه معاریو هم از فرود آمدن موشک‌هایی در شهرهای ریشون لتسیون، غان یافنیه و اسدود نوشت.

 

اورژانس غیر دولتی رژیم صهیونیستی هم توییت کرد، به حدود ۱۰ تن که در مسیر خود به مناطق حفاظتی جراحت سطحی برداشته بودند، خدمات درمانی ارائه کرده است.

العهد نیز گزارش داد پس از حملات القسام به تل آویو، رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند، میلیون ها تن از جنوب تا هرتسلیا در اراضی اشغالی وارد پناهگاهها شدند و آژیرهای هشدار در دهها شهرک از اطراف  غزه  گرفته تا اسدود، الوسط، تل آویو، الرمله و الجنوب شنیده شد.

 این رسانه‌ها اعلام کردند،  حماس  ۹ دقیقه پس از نیمه شب تهدید خود را عملی کرده و تل‌آویو و الوسط را هدف گرفت.

بنیامین نتانیاهو،  نخست وزیر رژیم صهیونیستی  هم از اسرائیلی‌ها خواسته در پناه گاهها بمانند چرا که تنها در این صورت جان سالم به در می‌برند.

تحلیلگران صهیونیستی می‌گویند، بخش سیاسی در تل‌آویو  شکست خورده و به همین دلیل ارتش وارد عمل شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید