«مارین لوپن»؛ برند سیاسی خود را بازآرایی می‌کند

خیز راست افراطی برای فتح الیزه و رویارویی با مکرون

کدخبر: ۴۱۳۲۴۵
اقتصادنیوز؛ مارین لوپن ، رهبر راست افراطی و رقیب اصلی رئیس جمهور امانوئل مکرون در انتخابات سال آینده ، می‌خواهد رای دهندگان را متقاعد کند که او و حزبش می توانند فرانسه را اداره کنند.
خیز راست افراطی برای فتح الیزه و رویارویی با مکرون

به گزارش اقتصادنیوز؛ نوریموتسو اونیشی، خبرنگار نیویورک‌تایمز در فرانسه در گزارش خود نوشته است: مارین لوپن ، رهبر راست افراطی که قصد دارد رئیس جمهور بعدی فرانسه باشد، آمده تا آخرین کارزار انتخاباتی خود را در استراحتگاه ساحلی آغاز کند، جایی که پدر تندرو او زمانی از منزل خانگی خود اعلام نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری کرد.

مارین لوپن

اما سفر اخیر وی به پایگاه خانوادگی در La Trinité-sur-Mer در غرب فرانسه ، جایی که خانم لوپن با ستایشگرانش برای عکس سلفی ژست می گرفت ، با صیادان حین قایق‌سواری خوش و بش می‌کرد و توجه ژورنالیست‌های تلویزیونی را با قایق‌سواری جلب می‌کرد، بخش مهمی از تلاش وی برای تغییر برند سیاسی خود به سوی یک رویکرد قابل احترام بود.

هدایت‌کننده قایق موتوری فلورنته دو کراساوسون، تاجر برجسته ای بود که پس از دهه ها حمایت از کاندیداهای راست میانه، به سمت تجمع ملی خانم لوپن رفته است. خانم لوپن با در آغوش گرفتن آقای دو کراساوسون، مدیر ارشد سابق غول ارتباطات از راه دور آلکاتل، به یک نوع شخصیت ثابت قدم که می تواند به متقاعد کردن رای دهندگان کمک کند، به بازآرایی برند سیاسی خود پرداخت.

خانم لوپن گفت: "رالی ملی (تجمع ملی)، جبهه ملی سابق ، از یک جنبش اعتراضی به یک جنبش مخالف تبدیل شده و اکنون یک جنبش دولتی است."

مارین لوپن

یک سال قبل از انتخابات ریاست جمهوری بعدی فرانسه ، انتظار می رود که خانم لوپن 52 ساله در بازی برگشت رقابت سال 2017 ، اصلی ترین رقیب رئیس جمهور امانوئل مکرون باشد. پس از یک کارزار ضعیف که با یک پیام ناسازگار همراه بود و در یک مباحثه فاجعه‌بار علیه آقای ماکرون متوقف شد، خانم لوپن طی چهار سال گذشته، در تلاش برای بازگرداندن اعتبار خود بوده است.

وی پیام اقتصادی خود را دستکاری کرده و مخالفت حزب با یورو و اتحادیه اروپا را از رها کرد، موضعی که محافظه کاران اصلی را از وی دور کرد. وی اکنون با انتخاب افراد باتجربه و برجسته از جمله چهره هایی از جناح چپ که می توانند به پایگاه اجتماعی حزبی وی وزن دهند، از تشکیل دولت وحدت ملی صحبت می کند  که معاون رئیس جمهور آن، جوردن باردلا فقط 25 سال دارد.

خانم لوپن حتی در حالی که به چشم انداز ملی گرایانه و ضد مهاجرتی حزب احتیاج داشت ، تلاش‌های مضاعفی را برای "از بین بردن اهریمن" از دستورکار حزب خود صورت داد. حزبی که مدتهاست با یهود ستیزی ، بیگانه ستیزی ، انکار هولوکاست و نوستالژی استعماری ژان ماری لوپن ، پدرش و بنیانگذار حزب، مرتبط است.

مارین لوپن

بخشی از این تلاش‌ها در راستای نشان دادن چهره‌ای انسانی از او بوده است. اخبار اخیر نشان داد که او گربه ها را بسیار دوست دارد و به یک پرورش دهنده مجاز و متخصص در بنگالی‌ها و سومالیایی‌ها تبدیل شده است. عکس های او در حال ژست گرفتن با گربه ها و نوازش آن‌ها شاهدی بود که نشان می داد این حزب دیگر به پدرش که علاقه‌اش به خشم دوبرمن شناخته شده بود، تعلق ندارد. خانم لوپن می‌گوید "دوبرمن ها تصویری شرورانه دارند، اما در واقع آنها سگ های بسیار ملایمی هستند."

نظرسنجی های اخیر نشان می دهد خانم لوپن و آقای ماکرون در دور اول انتخابات سال آینده شانه به شانه پیش می‌روند و در دور دوم انتخابات خانم لوپن فقط چند درصد عقب است.

نیکلاس لبورگ ، یک دانشمند علوم سیاسی ، گفت که خانم لوپن ، که برای سومین بار برای ریاست جمهوری نامزد می شود ، تلاش کرده است تا از عملکرد متزلزل خود در سال 2017 فاصله بگیرد. در حالی که او از زمان تحویل گرفتن حزب از پدرش، 10 سال پیش ، بدون اینکه چشم انداز مثبتی برای آینده داشته باشد، پیش می‌رفت، حالا به دنبال ایجاد یک تصویر مدرن از خود است.

آقای لبورگ گفت: "ممکن است او در دور اول نتایج بسیار خوبی کسب کند ، شاید حتی در مرحله اول پیروز شود و سپس در دور دوم شکست بخورد". وی افزود که نمایش قدرتمندانه کنونی لوپن مدیون "جذابیت" او در فرانسه. "و این بیشتر مربوط به ترس فرانسوی ها از انحطاط است."

آقای لبورگ گفت، رفتار ضعیف دولت در مورد بیماری کرونا ، ایمان به این کشور را تضعیف و حس عمیق انحطاط ملی را تعمیق کرده است.

مارین لوپن

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید