علم‌الهدی :

کسانی که مردم را به عدم شرکت در انتخابات دعوت می‌کنند، کافرند

کدخبر: ۴۱۳۸۱۰
اقتصادنیوز : امام جمعه مشهد با بیان این‌که کسانی که مردم را به عدم شرکت در انتخابات دعوت می‌کنند، کافرند، گفت: ۴۲ سال مردم ما پای انقلاب ایستادگی کردند و عزتشان بر دنیا تثبیت شد و امروز این دنیای استکبار است که در برابر ما مستاصل شده است.
کسانی که مردم را به عدم شرکت در انتخابات دعوت می‌کنند، کافرند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا  سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی(ع) اظهار کرد: دیروز مقارن با هشتم شوال، سالروز فاجعه تخریب قبور ائمه بقیع که شاهدی بر مظلومیت آنان است، بود و سه روز دیگر  نیز با سالروز فتح خرمشهر مصادف است.

وی با بیان اینکه فتح خرمشهر عملیاتی بود که اصلا با محاسبات نظامی جور در نمی‌آمد، ادامه داد: وقتی که رزمندگان ما وارد خرمشهر شدند، سربازان دشمن فکر نمی‌کردند چنین فتحی نصیب رزمندگان ما شود. به همین دلیل بود که امام(ره) فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد.

امام‌ جمعه مشهد بیان کرد: رزمندگان ما ایثارگرانه قیام کردند و برای فتح خرمشهر عملیات انجام دادند و خدا خرمشهر را آزاد کرد. نکته‌ای که باید روشن شود، این است که خدایی که خرمشهر را آزاد کرد، آیا آن روزی که یک عده وهابی به جان مردم مدینه افتادند و آنان را قتل عام کردند و قبور ائمه را تخریب کردند، نمی‌توانست کاری بکند و از این فاجعه جلوگیری کند؟

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تاکید کرد: باید توجه داشت بنای کار خداوند همواره این بوده است که هر وقت خود بندگان خدا به سمت او رفتند و تصمیم‌ گرفتند با تکیه بر قدرت خدا، دین و مردم را یاری کنند، امداد غیبی خداوند به یاری آنان می‌آید.

وی افزود: آن روزی که وهابی‌های دست‌نشانده انگلیس به جان مردم حرمین افتادند، این مردم تصمیم نگرفتند مقابل آنان بایستند و فداکاری کنند و حتی حرمین را به این‌ها فروختند. خدا بنا ندارد جایی که مردم به سراغش نیایند، با معجزه مشکل را حل کند. اگر این طور بود که در طول تاریخ انبیاء و اولیاء خدا به شهادت نمی‌رسیدند.

علم‌الهدی ادامه داد: لذا در روز تخریب قبور اهل بیت در بقیع، امداد غیبی خدا به کمک مردم نیامد، اما در جریان فتح خرمشهر، خدا رزمندگانی که به عشق شهادت پا در میدان گذاشته بودند را یاری کرد.

امام جمعه مشهد با اشاره به وجود مشکلات معیشتی در کشور، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور بعدی باید بتواند کشور را با وجود چنین مشکلاتی اداره کند. اگر شما مردم واقعا می‌خواهید در حل این مشکلات اقتصادی موفق باشید، باید کاری کنید که در فتح خرمشهر صورت گرفت.

علم‌الهدی با بیان اینکه کسانی که مردم را به عدم شرکت در انتخابات دعوت می‌کنند، کافرند، گفت: ۴۲ سال مردم ما پای انقلاب ایستادگی کردند و عزتشان بر دنیا تثبیت شد و امروز این دنیای استکبار است که در برابر ما مستاصل شده است. چرا ما باید ناامید باشیم؟ ما امیدواریم اما این امیدواری باید با حرکت در راه خدا همراه باشد.

وی با بیان اینکه امروز تمام مشکلات کشور و جامعه ما قابل حل است، افزود: اما ما نیازمند یک مدیر کارامد، خداباور، معادباور و جهادگر هستیم. اگر مردم به صورت حداکثری در انتخابات شرکت کنند و مدیری را پیدا کنند که این ویژگی‌ها را داشته باشد و تنها هدفش مجاهدت و خدمت به مردم باشد، مشکلات حل خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اضافه کرد: حدود ۶۰۰ نفر داوطلب حضور در انتخابات ریاست جمهوری امسال شده‌اند، از بین این افراد بگردید فرد مناسب را پیدا کنید و امور کشور را به دست او بسپارید، مشکلات کشور حل خواهد شد.

علم‌الهدی سه عامل فساد، ناکارامدی و نگاه به بیرون را مسبب بروز مشکلات کنونی کشور دانست و تصریح کرد: افرادی که می‌گفتند صد روزه مشکلات کشور را حل خواهند کرد، دروغگو، خائن یا دشمن مردم نبودند. این‌ها فکر می‌کردند تمام مشکلات کشور از تحریم‌ها ناشی می‌شود، پس اگر ما از فناوری هسته‌ای دست بکشیم، آمریکا تحریم‌ها را برمی‌دارد و با از بین رفتن تحریم‌ها تمام مشکلات حل خواهد شد و گفتند ما صد روزه مشکلات را حل می‌کنیم.

وی ادامه داد: رهبری فرموند به عهد و پیمان دشمن امید نداشته باشید، اما مردم دولت را انتخاب کرده بودند و او چنین برنامه‌ای را داشت و اگر رهبری مانع برنامه دولت می‌شد، بعدا ایشان را مانع حل مشکلات کشور می‌دانستند، لذا رهبری اجازه مذاکرات با غرب را دادند اما گفتند که این مسیری نتیجه‌بخش نیست. دولت نیز بر خلاف توصیه رهبری عمل کرد و مشکلات حل نشد، چون به خارج چشم داشت.

امام جمعه مشهد عنوان کرد: عده‌ای می‌گویند دولتی را انتخاب کنید که با دنیا تعامل داشته باشد. اما مردم بدانید که دنیا فقط آمریکا و اروپا نیست. آمریکا و اروپا یک جریان استکباری استعمارگر است و همه جهان این واقعیت را فهمیده است. تقابل با آمریکا و اروپا، تقابل با ظالم است و باید با آن‌ جنگید.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به جنایات آمریکا در سطح جهان، بیان کرد: ما باید با کشورهای آزاد و دولت‌های عظیمی رابطه داشته باشیم که امروز در اقتصاد بالاتر از آمریکا قرار دارند.

علم‌الهدی با تاکید بر اینکه زاویه نداشتن با رهبری اصل اولی است که در انتخاب رئیس جمهور باید به آن توجه کرد، افزود: در ادوار گذشته، هر دولتی که با رهبری زاویه داشت، به مردم خسارت وارد کرد. اصل بعدی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که ما رئیس جمهور جهادگر می‌خواهیم، فردی که تمام فکر و ذکرش مردم است و برای حل مشکلات مردم از افراد جهادگر کمک بگیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید