جمهوری اسلامی: بحران اقتصادی تنها مشکل ایران نیست!

کدخبر: ۴۱۵۵۳۱
اقتصادنیوز: جمهوری اسلامی در سرمقاله خود به تحلیل انتخابات 1400 پرداخت و تاکید کرد یک جناح توانایی عبور از بحران‌های فعلی را ندارد.
جمهوری اسلامی: بحران اقتصادی تنها مشکل ایران نیست!

به گزارش اقتصادنیوز در بخشی از این نوشته آمده است: با سخنرانی رهبری در دیدار تصویریشان با نمایندگان مجلس در روز پنجشنبه، تکلیف کسانی که امیدی به حکم حکومتی برای تجدیدنظر در نتیجه بررسی صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری داشتند نیز روشن شد. بنابراین، انتخابات 1400 قرار است با همان 7 نفر که صلاحیتشان تایید شده در 28 خرداد برگزار شود.

در بخش دیگری از این یادداشت آمده است: مشکلات موجود به‌ویژه بحران اقتصادی کشور، در اندازه‌ای نیستند که یک جناح یا یک مجموعه سیاسی یکدست بتواند از عهده سامان دادن به آنها برآید. هیچیک از داوطلبان ریاست جمهوری تاییدصلاحیت‌شده برنامه جامعی که متناسب با مشکلات کشور باشد و بتواند آنها را برطرف نماید ارائه نکرده‌اند و اصولاً آنها در اندازه‌ای نیستند که قدرت فائق آمدن بر این مشکلات را داشته باشند.

جمهوری اسلامی تاکید کرد:برخلاف آنچه عده‌ای می‌گویند مشکل کشور منحصر به بحران اقتصادی نیست. بحران‌های فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی اگر عمده‌تر و خطرناک‌تر نباشند، کمتر و کم‌خطرتر از بحران اقتصادی نیستند. علت به چشم نیامدن این بحران‌‌ها شاید این باشد که ملموس بودن مشکل اقتصادی در زندگی روزمره مردم، اجازه بروز و ظهور سایر بحران‌‌ها را نداده است. نخبگان و صاحبنظران فرهنگی، اجتماعی و سیاسی به‌ویژه جامعه‌شناسان، این واقعیت را کاملاً لمس می‌کنند و از خطرهای این بحران‌‌ها آگاهند.در خیابان یکطرفه یکدست کردن حاکمیت تاختن، علاوه بر اینکه با روح قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی سازگاری ندارد، بخش‌های زیادی از مردم را از مشارکت در حکمرانی و دخالت در سرنوشت خود دور می‌کند. این خطر، از خطرهای ناشی از بحران اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی بیشتر است.

این روزنامه ادامه داد: تکلیف انتخابات ریاست جمهوری 1400 از هم‌اکنون روشن است و کسی در اینکه برنده نهائی این انتخابات کیست ابهامی ندارد. به همین دلیل، بهتر است از هم‌اکنون سایر داوطلبان به جای معارضه با همدیگر درصدد هم‌افزائی برآیند و در تبلیغات انتخاباتی این نکته را مورد تاکید قرار دهند که درصدد کمک به رئیس‌جمهور منتخب برخواهند آمد و برای اداره کشور با او همراهی خواهند کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید