در نظرسنجی ایسپا مطرح شد

همتی در صدر فهرست آرای منفی؛ رشد صددرصدی افرادی که به رئیسی رای نمی‌دهند

کدخبر: ۴۱۵۷۱۳
اقتصادنیوز: در نظرسنجی انجام شده پس از اعلام نتایج تایید صلاحیت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم، عبدالناصر همتی و سیدابراهیم رئیسی به ترتیب بیشترین و کمترین رای منفی را در میان شرکت‌کنندگان به خود اختصاص دادند.
همتی در صدر فهرست آرای منفی؛ رشد صددرصدی افرادی که به رئیسی رای نمی‌دهند

به گزارش اقتصادنیوز در این نظرسنجی که توسط ایسپا در روزها 5 و6 خرداد 1400 انجام شده است: میزان رأی منفی مردم به کاندیداهای ریاست جمهوری ۱۴۰۰ (بر حسب مشارکت کنندگان و کسانی که هنوز تصمیم نگرفته اند و مردد هستند)  اندازه‌گیری شده است.

طبق گزارش رسیده از افرادی که تمایل به شرکت در انتخابات دارند یا برای شرکت در انتخابات هنوز تصمیمی نگرفته‌اند (افراد مردد)  پرسیده شده است «به کدام یک از کاندیداها به هیچ وجه رأی نخواهید داد؟» پاسخگویان در پاسخ به این سؤال امکان انتخاب چند گزینه را داشته‌اند، بنابراین جمع درصدها بیش از ۱۰۰ می شود.

از بین مشارکت کنندگان و افرادی که هنوز تصمیمی برای مشارکت نگرفته‌اند ۲۸ درصد گفته اند به هیچ وجه به عبدالناصر همتی رأی نمی‌دهند. این نسبت برای محسن رضایی ۲۳.۵ درصد، محسن مهرعلیزاده ۲۲.۹ درصد، علیرضا زاکانی ۲۱.۷ درصد، امیرحسین قاضی زاده هاشمی ۲۰.۳ درصد، سعیدجلیلی ۱۹.۲ درصد و ابراهیم رئیسی ۹.۲ درصد است. 

مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) موج هفتم نظرسنجی انتخابات ریاست جمهوری را با جامعه آماری افراد بالای ۱۸ سال کل کشور از طریق مصاحبه تلفنی در تاریخ ۵ و ۶ خرداد ۱۴۰۰ اجرا کرده است. 

هرچند که در این نظرسنجی رای منفی ابراهیم رئیسی پایین‌تر از سایر نامزدها بوده است، اما با مقایسه نظرسنجی 20 اردیبهشت 1400 به نظر می‌رسد که روند رای منفی به این چهره اصولگرا تصاعدی بوده است. در نظرسنجی مذکور میزان رای منفی به این چهره حدود 4 درصد بوده است، اما در نظرسنجی جدید این رقم به 9.2 درصد رسیده است. به این ترتیب در حدود دوهفته تعداد آرای منفی رئیسی رشدی نزدیک به 100درصد داشته است.

photo5877341975399740511

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید