نتانیاهو به پایان رسید

کدخبر: ۴۱۶۷۱۶
احزاب مخالف رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه برای تشکیل دولت و برکناری بنیامین نتانیاهو به توافق رسیدند.
نتانیاهو به پایان رسید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روزنامه صباح چاپ ترکیه، حزب «یش آتید یائر لاپید» کمی قبل از نیمه‌شب چهارشنبه با همکاری حزب کوچک عربی «راعم» دولت ائتلافی تشکیل داد و به این ترتیب دوران حزب «لیکود» به پایان رسید.

بنا به گزارش ایسنا، سخنگوی لاپید گفت: منصور عباس رئیس «راعم» سندی را امضا کرد که بر اساس آن به «لاپید» اجازه می‌دهد توافق برای تشکیل دولت موقت را به اطلاع رئیس جمهوری برساند.

لاپید نیز در توییتی نوشت: من متعهد می‌شوم که این دولت در خدمت همه شهروندان اسرائیلی، کسانی که به آن رأی داده‌اند و کسانی که رأی نداده‌اند باشد.

پس از گذشت بیش از دو ماه از برگزاری انتخابات اسرائیل، این حزب تلاش‌های زیادی را برای گردهم‌آوردن هشت حزب سیاسی مخالف نتانیاهو انجام داد که برخی از این احزاب از نظر طیف سیاسی بسیار دور از هم بودند.

انتظار می‌رود دولت جدید رژیم صهیونیستی در ۱۴ ژوئن یعنی ۱۱ روز دیگر سوگند یاد کند.

لاپید به حمایت اکثریت ۱۲۰ قانونگذار کنست نیاز دارد.

بر اساس گزارش رسانه‌های محلی، ائتلاف وی شامل حزب فوق راست «یامینا» خواهد بود که رئیس آن «نفتالی بنت» است. یامینا و لاپید توافق کردند که بنت در دو سال اول سمت نخست‌وزیری را عهده‌دار شود و سپس لاپید به جای او بنشیند. همچنین توافق شده است که در دوران نخست‌وزیری بنت، لاپید در نقش وزیر خارجه فعالیت داشته باشد.

لاپید پیش از این مجری تلویزیون بوده و در دولت قبلی نتانیاهو نیز به عنوان وزیر دارایی خدمت می‌کرد.

نتانیاهو با ۱۲ سال نخست‌وزیری، با سابقه‌ترین نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به شمار می‌آید که در حال حاضر نیز با اتهامات جدی فساد روبه‌روست و بسیاری از تحلیلگران پایان عمر سیاسی وی را در صورت محکومیت پیش‌بینی می‌کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید