آخرین آزمون مقدماتی دموکرات مسیحی‌ها؛ رقابت شانه به شانه راست افراطی با حزب مرکل

کدخبر: ۴۱۷۳۳۹
اقتصادنیوز: ایالت زاکسن-آنهالت واقع در شرق آلمان در حالی روز یکشنبه شاهد برگزاری آخرین آزمون افکار عمومی در قالب آخرین رای‌گیری محلی پیش از انتخابات سراسری سپتامبر است که نتایج آن می‌تواند ضربه‌ای دیگر به امیدهای آرمین لاشت، رئیس حزب دموکرات مسیحی برای جانشینی آنگلا مرکل در مقام صدر اعظمی این کشور باشد.
آخرین آزمون مقدماتی دموکرات مسیحی‌ها؛ رقابت شانه به شانه راست افراطی با حزب مرکل

 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از یورونیوز مطابق آخرین نتایج نظرسنجی‌ انجام شده پیش از آغاز رای‌گیری روز یکشنبه، با وجود پیشتازی اندک حزب دموکرات مسیحی (CDU) ولی حزب راست افراطی «آلترناتیو برای آلمان»(AfD) با فاصله تنها ۱ درصد در تعقیب این حزب محافظه‌کار است.

راینر هازلوف، وزیر اول محافظه‌کار این ایالت که در حال رقابت با اولیویر کریشنر، نامزد راست افراطی است، روز یکشنبه و به هنگام واریز رای خود به خبرنگاران گفت که تمام تلاش خود را کرده تا مردم ساکن در مناطق فقیرنشین این ایالت را از خطر گرویدن به سمت راست‌های افراطی آگاه کند.

با این حال، آخرین آمار منتشر شده نشان می‌دهد که مشارکت در این انتخابات تا ساعت ۱۴ به وقت محلی در مقایسه با مورد مشابه برگزار شده در پنج سال پیش حدود ۸ درصد کاهش داشته است؛ امری که به زعم صاحبنظران می‌تواند نشان دهنده شکست تلاش‌های آقای هازلوف و افزایش شانس برتری احزاب سیاسی در ایالت زاکسن-آنهالت باشد؛ ایالت کوچک ۲.۲ میلیون نفری شرقی که سال‌های پس از اتحاد آلمان همچنان از مشکلات اقتصادی رنج می‌برد.

در همین حال، نظرسنجی‌های انجام شده در سطح ملی نیز نشان می‌دهد که حزب سبزها نیز همپای محافظه‌کاران یک چهارم آرا را در اختیار دارند.

آنگلا مرکل که از سال ۲۰۰۵ کرسی صدراعظمی آلمان در اختیار دارد، قصد دارد پس از انتخابات سراسری سپتامبر از قدرت کناره‌گیری کند؛ تصمیمی که کار هم حزبی‌های او را همزمان با افت محبوبیت دموکرات مسیحی‌ها برای حفظ کرسی خانم مرکل بسیار دشوار کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید