پیروزی حزب دموکرات مسیحی آلمان در انتخابات محلی

کدخبر: ۴۱۷۳۵۸
اقتصادنیوز: حزب دمکرات مسیحی به رهبری آنگلا مرکل با ۳۶ درصد آرا موفق شد در انتخابات پارلمانی ایالت زاکسن-آن‌هالت بیشترین کرسی را به دست آورد.
پیروزی حزب دموکرات مسیحی آلمان در انتخابات محلی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از "گاردین"، پیش از این پیشبینی می‌شد که رقابت نزدیکی میان حزب راست‌گرای "آلترناتیو برای آلمان" و حزب دمکرات مسیحی در انتخابات ایالت زاکسن‌-آن‌هالت وجود داشته باشد اما نتایج اولیه شمارش پیروزی حزب دموکرات مسیحی را نشان داد. 

حزب راستگرای "آلترناتیو برای آلمان" موفق شد در این انتخابات ۲۲.۹ درصد از آرا را به دست آورد. این گروه راستگرا در ایالت‌های شرقی آلمان از جمله در ایالت زاکسن-آن‌هالت به طور کلی از محبوبیت بیشتری برخوردار است. 
راینر هازلوف، سروزیر ایالت زاکس-آن‌هالت که ۱۰ سال در این ایالت زمام امور را در دست دارد اکنون می‌تواند موقعیت حزبش را به عنوان قوی‌ترین نیروی سیاسی در این ایالت تحکیم بخشد. 
هازلوف از سال ۲۰۱۶ در ائتلافی با حزب سوسیال دموکرات آلمان و حزب سبزها در این ایالت دولت تشکیل داده است. او اکنون قادر است ائتلاف جدیدی را رهبری کند. 
انتخابات ایالت زاکسن-آن‌هالت با جمعیتی معادل ۲.۲ میلیون نفر بیانگر وضعیت شش حزب اصلی آلمان نیست. اما به عنوان آخرین انتخابات محلی پیش از انتخابات ملی آلمان، نتایج در ایالت زاکسن-آن‌هالت چشم‌انداز روشن‌تری از وضعیت مختلف احزاب سیاسی در این کشور به نمایش می‌گذارد. 
حزب چپ آلمان با وجود از دست دادن بخشی از آرا موفق شد موقعیت خود را به عنوان سومین نیروی سیاسی در پارلمان ایالت زاکسن-آن‌هالت حفظ کند.  
آرای حزب سوسیال دموکرات آلمان نیز کاهش پیدا کرده و برای نخستین بار تک‌رقمی شده است.  
حزب سبزها موفق شد دوباره وارد پارلمان ایالت زاکسن-آن‌هالت شود و موقعیت خود را حفظ کند. این حزب که هنوز هم در نظرسنجی‌های ملی از حمایت گسترده‌ای برخوردار است، به صورت سنتی در شرق آلمان موفق عمل نکرده است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید