واشنگتن‌پست:

روسیه یک ماهواره پیشرفته به ایران تحویل می‌دهد!

کدخبر: ۴۱۸۴۱۳
اقتصادنیوز: روزنامه واشنگتن پست ادعا کردروسیه در نظر دارد ماهواره ای پیشرفته در اختیار ایران بگذارد.
روسیه یک ماهواره پیشرفته به ایران تحویل می‌دهد!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از یورونیوز بنا به همین گزارش دستیابی به این ماهواره که از نوع «کاناپوس وی» است توان جاسوسی ایران را افزایش خواهد داد. به گفته شماری از مقامات فعلی و پیشین آمریکا استفاده از این ماهواره که مجهز به دوربین با کیفیت بالا است به ایران امکان می دهد تا تجهیزات و تاسیسات دیگر کشورهای خاورمیانه را تحت نظر داشته باشد.

گزارش واشنگتن پست در حالی منتشر می شود که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا قرار است روز چهارشنبه در سوئیس با ولادیمیر پوتین، همتای روسی خود دیدار کند. در بخشی از این گزارش همچنین آمده است که پرتاب ماهواره ای که روسیه در اختیار ایران خواهد گذاشت قرار است طی چند ماه آینده صورت گیرد.

بنا به این گزارش سفر شماری از مقامات سپاه پاسداران ایران به روسیه در راستای گفتگو در همین مورد انجام شده است. قرار است پرتاب این ماهواره از روسیه انجام شود. هرچند ماهواره از نوع «کاناپوس وی» دقت و توانایی ماهواره های آمریکایی را ندارد اما به طور بالقوه می تواند به ایران برای جاسوسی و مکان یابی های مشخص مانند تعیین محل پایگاه های اسرائیل یا موقعیت نظامیان آمریکا در عراق کمک کند.

در گزارش واشنگتن پست آمده است که متخصصان روسی نحوه استفاده از این ماهواره را به گروهی از کارشناسان ایرانی در مرکزی در نزدیکی کرج آموزش داده اند.

ایران و روسیه تا لحظه تنظیم این خبر به گزارش واشنگتن پست واکنشی نشان نداده اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید