احمدی نژاد انتخابات 1400 کیست؟ /زاکانی سهم می گیرد انصراف می دهد

کدخبر: ۴۱۸۹۸۶
تأیید پنج نامزد اصولگرا از سوی شورای نگهبان گویا حالا به ضرر اصولگرایان شده است؛ چراکه هرچه به روزهای انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم، نگرانی آنها بابت کنارنرفتن پوششی‌ها و احتمال باختشان بیشتر شده است.
احمدی نژاد انتخابات 1400 کیست؟ /زاکانی سهم می گیرد انصراف می دهد

به گزرش اقتصادنیوز به نقل از روزنامه شرق، اخباری هم که این کناره‌گیری‌ها را تکذیب می‌کند، حاکی از تلاش‌ها، فشارها و درگیری‌های پشت پرده در جریان قدرت اصولگرایی است؛ همان‌ها که در ظاهر گفته بودند مستقل‌اند و تا آخر هم خواهند ماند .

بر همین اساس، روز گذشته شایعه انصراف زاکانی به نفع رئیسی در قبال یک وزارتخانه قوت گرفت؛ اگرچه رئیس ستاد انتخاباتی زاکانی آن را تکذیب کرده است. به گزارش ایرنا، مالک شریعتی، درباره انصراف «علیرضا زاکانی» از ادامه نامزدی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری،‌ این موضوع را قویا تکذیب کرد و بر ادامه حضور زاکانی در عرصه انتخابات تأکید کرد. پیش از این، خبری در فضای مجازی منتشر شده بود که علیرضا زاکانی در تپه نورالشهدای غرب تهران از ادامه رقابت انتخاباتی به نفع «ابراهیم رئیسی» انصراف داده است.

امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی هم در توییتی نوشت: میدان را باز کنید، می‌خواهیم ایران جدید را بسازیم. براساس وظیفه شرعی و با تکیه بر اعتماد مردم و توجه به مطالبات و لطف گسترده هم‌وطنان که پس از مناظره‌ها شاهد هستیم، به لطف الهی تا آخر انتخابات در صحنه خواهم بود. پیش به سوی دولت سلام.

برخی تحلیل‌ها حاکی از این بود که از ‌قضا نامزد اصلی اصولگرایان نه رئیسی بلکه قاضی‌زاده‌هاشمی است. آنها رئیسی را با لاریجانی و قاضی‌زاده‌هاشمی را با احمدی‌نژاد سال 84 مقایسه می‌کنند و معتقدند در یک طراحی پیچیده قرار است ماجرای آن سال البته نه به همان شکل بلکه با تغییراتی تکرار شود؛ اگرچه نظرسنجی‌ها تا این لحظه حاکی از آن است که رئیسی از باقی نامزدهای جبهه اصولگرایان با فاصله معناداری جلوتر است. در سطح شهرها هم تقریبا فقط ستادها و پوسترهای تبلیغاتی او به چشم می‌خورد و سفرهای تبلیغاتی اوست که بسیار شلوغ می‌شود و در مرکز اخبار قرار می‌گیرد. 

بر همین اساس، سالک، عضو جامعه روحانیت مبارز، اخبار مربوط به انصراف رئیسی به نفع یکی از نامزدهای این جبهه را تکذیب کرده و تأکید کرد «خبر انصراف سیدابراهیم رئیسی هم مانند دیگر توطئه‌هاست که گفتند وقتی آقای رئیسی رأی می‌آورد، چرا می‌خواهید در انتخابات شرکت کنید و رأی دهید؟ شاید کسانی به نفع ایشان کنار بروند، اما بعید است آقای رئیسی انصراف دهد». مصباحی‌مقدم نیز گفته که «من بیشترین رقابت را بین آقای رئیسی و همتی می‌بینم. احتمال می‌دهم آقای رضایی تا پایان رقابت‌ها در صحنه باشد، ولی بقیه به نظر من انصراف می‌دهند و کنار می‌کشند».

تا این لحظه اما هنوز هیچ خبری از کنارکشیدن نامزدهای جبهه اصولگرایی به نفع رئیسی به‌طور رسمی منتشر نشده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید