رئیس پلیس پیشگیری ناجا اعلام کرد

آمادگی ۶۰۰ هزار مأمور پلیس برای تأمین امنیت ۶۸ هزارشعبه رأی

کدخبر: ۴۱۹۸۱۸
نیروی انتظامی با آماده‌باش ۳۰۰ هزار مأمور پلیس و پیش‌بینی ۳۰۰ هزار نیرو برای احتیاط در آمادگی کامل در راستای تامین امنیت بیش از ۶۸۰۰۰ شعبه رأی است.
آمادگی ۶۰۰ هزار مأمور پلیس برای تأمین امنیت ۶۸ هزارشعبه رأی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری فارس؛ فردا ۲۸ خرداد روز آزمون بزرگ ملت ایران است؛ انتخابی مهم که با وفاق و همدلی و حضور پرشور مردم در پای صندوق های رأی همانند گذشته در تاریخ پر افتخار جمهوری اسلامی نقش خواهد بست.

و هم اینک در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر وروستا ، میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و میان دوره ای مجلس خبرگان، این پلیس است که در راستای وظیفه خود یعنی « تأمین امنیت انتخابات » با آمادگی کامل پا به میدان گذاشته و سعی در ایجاد آرامش و آسایش و برپایی هرچه باشکوه‌تر انتخابات دارد.

سردار مهدی معصوم‌بیگی رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه رده‌های پلیس پیشگیری در سراسرکشور در همه مأموریت‌ها و مناسبت‌های مهم و اثرگذار پیشانی نیروی انتظامی محسوب می شوند افزود: کلانتری ها و پاسگاه ها، انتظامی بخش‌ها، یگان‌های امداد و ایستگاه‌های ایست و بازرسی، تیم های کشف و خنثی سازی و کارکنان پلیس راه آهن، فرودگاه و یگان های حفاظت از اماکن دولتی مسئولیت خطیری در تأمین نظم و امنیت انتخابات بر عهده دارند که این رویداد مهم امسال نیز به فضل خداوند همچون دوره های قبلی انتخابات با مجاهدت همکارانم در کمال آرامش برگزار خواهد شد.

فرمانده قرارگاه ابوذر پلیس پیشگیری ناجا ادامه داد: در حال حاضر بیش از 4 هزار و500 واحد انتظامی از آمادگی کامل برای تامین نظم و امنیت انتخابات برخوردار هستند که در جریان این انتخابات نه تنها ایفاگر نقش ارزنده در حفاظت و حراست از صندوق های اخذ رای و حوزه های انتخابی هستند بلکه با قاطعیت با هرگونه بی نظمی برابر قانون برخورد خواهند کرد.

سردار معصوم بیگی تصریح کرد: به منظور فراهم نمودن بستر لازم برای حضور امن مردم در پای صندوق های اخذ رای ارتقاء مهارت های تخصصی کارکنان دخیل در مأموریت تأمین نظم و امنیت انتخابات را از ابتدای سال جاری در دستور کار قرار دادیم.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا بیان کرد: در این راستا دو محور "چگونگی مراقبت و تأمین انتظامات انتخابات" از مرحله دریافت صندوق و مراجعه به شعب اخذ آراء تا مراقبت از محل‌های رأی‌گیری و تحویل صندوق‌ها در پایان رأی‌گیری و "نحوه مقابله با تهدیدهای امنیتی" محتمل عملیاتی شده و بر اساس آموزش‌های چهره به چهره، علمی، عملی و میدانی، محافظان صندوق های اخذ رای در سطح بالای هوشیاری و آمادگی برای انجام وظیفه قرار دارند.

اعزام تیم‌های تخصصی به 30 استان کشور

این مقام ارشد انتظامی گفت: تیم‌های تخصصی متشکل از افسران ارشد پلیس پیشگیری که از مهارت قابل توجهی در امور انتظام بخشی برخوردار هستند با برگزاری کارگاه های آموزشی مدیریت انتظامی انتخابات در 30 استان کشور بیش از 59 هزار نفر از فرماندهان، روسا و کارکنان کوپ، یگان امداد، ایستگاه‌های بازرسی، تیم‌های کشف و خنثی سازی و کارکنان یگان‌های حفاظت و پلیس راه آهن و فرودگاه را به صورت علمی و عملی با اصول و فنون حفاظت از صندوق های اخذ رای مورد آموزش قرار داده اند.

 آمادگی صددرصدی پلیس برای تامین امنیت انتخابات

سردار مهدی حاجیان سخنگوی ناجا با تشریح آمادگی ماموران پلیس اظهار داشت: انتخابات ریاست جمهوری 1400 در روز جمعه 28 خرداد ماه بسیار ارزشمند است که مردم آینده کشور را با رای خود تعیین کرده و از طرف دیگر آینده بهتر و با شکوه تری  را برای خود رقم می زنند به همین دلیل بنده نیز از طرف نیروی انتظامی همه مردم را به حضور پرشور در انتخابات دعوت کرده و اطمینان خاطر می دهم که نیروی انتظامی با تمام توان خود امنیت  انتخابات را تامین خواهد کرد.

سخنگوی ناجا تصریح کرد: حوزه ماموریتی پلیس از مرز تا مرکز است  و بیش از 8 هزار کیلومتر مرز را مرزبانی می کند، همچنین در حوزه امنیت داخلی در شهرها و روستاها این وظیفه بزرگ را برعهده دارد.

سردار حاجیان افزود: به تناسب همین ماموریت در بحث انتخابات از دی ماه سال گذشته قرارگاه پیشگیری را برای جلوگیری از هر گونه اتفاق امنیتی تشکیل شده و امروزه نیروی انتظامی آمادگی کامل دارد تا انتخابات را در آرامش کامل برگزار کند.

وی اضافه کرد: برای این رویداد بزرگ بیش از 300 هزار نیرو آماده باش و آماده به کار هستند که در تمامی 68 هزار و 969 شعب اخذ رای( که بیش از 15 هزار شعبه آن سیار است) حاضر خواهند شد.

معاون اجتماعی ناجا یادآور شد: نیروی انتظامی قاعدتا در همه شعب حضور خواهد داشت و براساس قانون ماده 79 انتخابات وظیفه برقراری امنیت در حوزه انتخابیه و صندوق آرا مردم و تامین امنیت را عهده دار است، طبق همین ماده نیروی انتظامی می تواند از کمک سایر نیروهای مسلح از جمله ارتش و سپاه برای امنیت انتخابات استفاده کند به طوری که با بسیج و سپاه پاسداران تعاملات خوبی صورت گرفته که ماحصل آن کمک گرفتن از بسیج  برای تامین نیروی بوده است از طرف دیگر 300 هزار نیرو نیز برای احتیاط پیش بینی کرده ایم.

سردار حاجیان تصریح کرد: نیروی انتظامی امنیت انتخابات را برقرار می کند ولی برنامه های جاری و ساری خود را دارد و خدماتی که به مردم می دهد کماکان پابرجاست و تامین امنیت صندوق آرا و انتخابات هیچ تاثیری بر دیگر ماموریت های نیروی انتظامی ندارد بنابراین ساختار ناجا بسیار انعطاف پذیر است و آمادگی کامل را برای تامین نظم و امنیت انتخابات خواهد داشت و به مردم این اطمینان خاطر را می دهیم که با خیال راحت با حضور پرشور و گرم خودشان پیروزی بزرگی را برای ایران اسلامی رقم خواهند زد.

پلیس تا اعلام رأی نهایی پای کار خواهد بود

سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی با بیان این که مقام معظم رهبری همواره در مورد انتخابات روی سلامت، امنیت و مشارکت تاکید ویژه ای دارند، اظهار داشت: در مورد سلامت انتخابات ان شاءالله همچون گذشته این انتخابات نیز در سلامت کامل انجام خواهد شد و متولیان امر امانت داری خواهند کرد.

فرمانده نیروی انتظامی در رابطه با امنیت انتخابات اظهار داشت: این مقوله نیز بر عهده نیروی انتظامی است و پلیس قبل، حین و پس از انتخابات تا اعلام رأی نهایی در آمادگی کامل و پای کار خواهد بود و هر جا که صندوق رأیی هست همکاران ما حضور خواهند داشت و از امانت مردم و صندوق های رأی حراست خواهند کرد.

سردار اشتری با بیان این که بحمداله با هماهنگی های صورت گرفته و اقدامات انجام شده از دی ماه سال گذشته در بحث امنیت انتخابات، طبق برآوردهای صورت گرفته ان شاءالله به لحاظ امنیت مشکلی نخواهیم داشت، افزود: طبق اطلس تهیه شده در خصوص امنیت انتخابات و اشراف اطلاعاتی؛ پیشگیری و پیش بینی های لازم صورت گرفته تا در صورت بروز هرگونه اتفاقی با تسلط اطلاعاتی خنثی شود و مردم بتوانند در آرامش، رأی های خود را به صندوق های تعبیه شده بیندازند. 

وی با اشاره به به کارگیری 300 تا 330 هزار نیرو برای حفاظت از صندوق های رأی که حدود 50 درصد آنها بسیجی هستند، اعلام کرد: از ظرفیت حدود 300 هزار نیرو نیز در خصوص امنیت پیرامونی حوزه های اخذ رأی استفاده خواهیم کرد و در مجموع بیش از 600 هزار نیرو در روز انتخابات در حال آماده باش و انجام وظیفه خواهند بود و ان شاءالله با هوشیاری و حضور پرشور مردم مشکلی نخواهیم داشت.فرمانده ناجا با بیان این که در روز رأی گیری 75 هزار صندوق در نظر گرفته شده و تعدادی صندوق سیار نیز پیش بینی شده اظهار داشت: مسئولیت امنیت همه این صندوق ها به عهده نیروی انتظامی است و با توجه به کثرت کار و توافق های انجام شده و طبق مجوزی که از ستاد کل گرفته شده و همکاری بسیار خوب فرمانده سپاه پاسداران از ظرفیت نیروهای بسیج نیز استفاده خواهیم کرد.

* اشراف اطلاعاتی و آمادگی کامل «یگان ویژه» برای انتخابات/ واکنش سریع در مقابله با تهدیدات

سردار حسن کرمی فرمانده یگان‌های ویژه ناجا از یگان ویژه به عنوان نیرویی با واکنش سریع در مقابله با هر گونه تهدیدات یاد کرد و افزود: پلیس ویژه با آمادگی همه‌جانبه و اشراف کامل اطلاعاتی برای تأمین نظم و امنیت انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

فرمانده یگان های ویژه ناجا عنوان کرد: آنچه برای پلیس اهمیت دارد، حفظ نظم و امنیت و همچنین فراهم کردن فضایی برای حضور شکوهمند مردم پای صندوق های رأی است.

سردار کرمی، انتخابات 1400 را مهم و سرنوشت ساز عنوان و تصریح کرد: دشمنان ملت و ایران اسلامی همواره درصدد فعالیت های ضد فرهنگی علیه کشور ما هستند و از هر فرصتی برای نفوذ و اقدامات خرابکارانه استفاده می کنند، اما خوشبختانه امروز قاطبه مردم با دشمنی ها و خباثت های بدخواهان و معاندان نظام اسلامی آگاه هستند و فریب شیطنت های آنان در فضای مجازی و رسانه های بیگانه را نخواهند خورد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید