اولین درخواست مقتدی صدر از ابراهیم رئیسی/ با عربستان گفتگو کنید

کدخبر: ۴۲۰۹۹۶
مقتدی صدر از آیت الله رییسی رییس جمهوری منتخب ایران خواست که اقدامی را صورت دهد که درگیری‌های سیاسی وفرقه‌گرایی در منطقه پایان یابد
اولین درخواست مقتدی صدر از ابراهیم رئیسی/ با عربستان گفتگو کنید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، مقتدا صدر رهبر جریان صدر عصر دوشنبه در رشته توئیتی از ایران و عربستان خواست که با یکدیگر گفت وگو کنند.

 صدر در ادامه توئیتش افزود: عراق میتواند حلقه اتصال میان کشورهای منطقه باشد.

صدر افزود: ما همچنان میخواهیم که روابط خوبی با هر دو طرف [ایران و عربستان] داشته باشیم و حسن همجواری را با همه آنان رعایت کنیم، و تا زمانی که آنها با ما ارتباط دارند، نمیخواهیم به ضرر یکی از دو کشور به کشور دیگر متمایل شویم.

رییس جریان صدر افزود: اولین پایه حسن همجواری عدم دخالت در امور داخلی عراق و همکاری برای برداشتن همه مشکلات مشترک و گرفتار نکردن همسایه به مشکلاتی است که به آن نیازی ندارد، همچنین همکاری باید در یک سطح وبدون برتری کشور همسایه بر عراق و تبعیت بغداد از آن کشور باشد.

وی خاطر نشان کرد: امروزه شاهدیم که عراق با حفظ استقلال وحاکمیت خود قادر است که حلقه ارتباطی میان دو طرف باشد، به ویژه این که بی شک همگرایی و نزدیکی میان ایران وعربستان، تأثیرات مثبتی برای عراق ما به ارمغان خواهد آورد.

صدر همچنین از آیت الله رییسی رییس جمهوری منتخب ایران خواست که اقدامی را صورت دهد که درگیری‌های سیاسی وفرقه‌گرایی در منطقه پایان یابد، چرا که این کار موجب تقویت اسلام و تضعیف دشمن مشترک به ویژه رژیم صهیونیستی شود که از همه این درگیری‌های [فرقه‌ای] برای برنامه‌های سست خود که به مانند تار عنکبوت است، بهره برداری می کند.

 صحبت های صدر همزمان با آن صورت می‌گیرد که مقامات ایران بارها آمادگی خود را برای رفع کدورت‌ها با عربستان اعلام کرده‌اند.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امورخارجه ایران درباره احتمال برقراری ارتباط با عربستان گفت: آنچه درباره آمادگی ایران برای اعزام سفیر به ریاض گفته شده جدید نیست.

وی افزود: دکتر ظریف چندین سال است که این موضوع را می‌گویند. دست ما چندین سال است که برای بازگشت عربستان به منطقه دراز بوده است.

خطیب زاده تاکید کرد؛ امیدوارم گفت‌وگوها به نتیجه ملموسی برای برقراری روابط بینجامد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید