پیام رهبر کره شمالی به رئیسی

کدخبر: ۴۲۰۹۹۹
رهبر کره شمالی در پیام تبریکی به مناسبت پیروزی ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، برای گسترش بیش از پیش روابط دوستانه و همکاری بین تهران و پیونگ‌یانگ ابراز امیدواری کرد.
پیام رهبر کره شمالی به رئیسی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «کیم جونگ اون»‌ رهبر کره شمالی پیروزی حجت الاسلام و المسلمین «سید ابراهیم رئیسی» در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران را تبریک گفت.

رسانه دولتی کره شمالی (KCNA) امروز (سه‌شنبه) گزارش داد، کیم در پیام تبریکی که روز یکشنبه برای حجت الاسلام و المسلمین رئیسی ارسال کرد، نوشت: «من به نیابت از دولت و ملت جمهوری دموکراتیک خلق کره، تبریکات گرم خود به مناسبت برگزیده‌شدن جنابعالی به‌عنوان رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران را اعلام می‌دارم».

بر اساس این گزارش، رهبر کره شمالی درباره معنایی که پیروزی رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران دارد، گفت: «برگزیده‌شدن شما به عنوان رئیس‌جمهور، نشان‌دهنده اعتماد عمیق مردم ایران به جنابعالی و انتظارات بالای آنها از شما است».

کیم همچنین افزود: «این فرصت را مغتنم می‌دانم تا باور خود را مبنی بر اینکه همکاری و روابط دوستانه بین کشورهایمان بیش از گذشته گسترش و توسعه خواهد یافت، اعلام کنم و برای جنابعالی در مسئولیت خود در دفاع از حاکمیت ملی و ساخت ایرانی قوی آرزوی موفقیت دارم».

روز جمعه سیزدهمین دور انتخابات ریاست‌جمهوری با حضور پر شور مردم در سراسر کشور و همچنین در ۱۳۳ کشور خارجی برگزار شد.

به گزارش فارس، از کل واجدان شرایط حضور در انتخابات که ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر بودند، کل آراء مأخوذه ۲۸ میلیون و ۹۳۳ هزار و چهار نفر بوده است که مشارکت ۴۸.۸ را نشان می‌دهد.

 سید ابراهیم رئیسی با ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ رأی، حائز اکثریت آراء شد و هشتمین رئیس‌جمهور ایران نام گرفت.

تاکنون سران کشورهای مختلف مانند «ولادیمیر پوتین» رییس‌جمهور روسیه، «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور چین، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، «عمران خان» نخست‌وزیر پاکستان، «برهم صالح» رئیس‌جمهور و «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق، «میگل دیاز کانل» رئیس جمهور کوبا، «الهام علی‌اف» رئیس جمهور آذربایجان، «محمد بن راشد آل مکتوم» نائب رئیس دولت امارات، «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن، «هیثم بن طارق» سلطان عمان و «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر در پیام‌هایی جداگانه پیروزی ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری را تبریک گفته‌اند.

در اکوایران ببینید : اقتصاد کره شمالی ؛ از مداخله دولت تا نبود مالکیت خصوصی

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید