جلسه هیئت دولت؛

روحانی: به عراقچی اختیارات دهید توافق را نهایی می‌کند

کدخبر: ۴۲۱۴۶۴
اقتصادنیوز؛ حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران در جلسه امروز هیئت دولت درباره تلاش‌های دیپلماتیک تیم وزارت خارجه در مذاکرات احیای برجام در وین، با اشاره به اینکه اگر به آقای عراقچی اختیار دهند، می‌رود و توافق را نهایی می‌کند، تصزیح کرد: «اگر بخواهند همین امروز تحریم را برمی‌داریم».
روحانی: به عراقچی اختیارات دهید توافق را نهایی می‌کند

به گزارش اقتصادنیوز؛ حسن روحانی، رئیس‌جمهوری در جلسه هیئت دولت خطاب به ملت ایران گفت: دولت کار بزرگی انجام داده است و جنگ اقتصادی را به پایان رسانید، دولت در سایه ایثار و فداکاری مردم و رهنمودهای مقام معظم رهبری آمریکا را پای میز مذاکره در وین کشاند و مسائل مهم را حل و فصل کردیم.

روحانی در ادامه گفت: «اگر بخواهند همین امروز می‌توانیم تحریم را تمام کنیم. نه فردا، همین امروز دوم تیر می‌توانیم تحریم را تمام کنیم، همین الان اختیارات به آقای دکتر عراقچی بدهیم، به وین برود و در عرض چند روز توافق را نهایی کند و تحریم هم برداشته شود».

رئیس‌جمهوری ایران در ادامه گفت: «ما کارمان را انجام دادیم، حال یک سری پیچ و خم دارد، یک سری گرفتاری‌های سیاسی دارد نمی‌خواهم الان وارد آن شوم».

هنری رُم، تحلیلگر مسائل ایران در گروه اوراسیا در واکنش به این اظهارات روحانی، در توئیتی مدعی شد: «روحانی تلویحاً ادعای ایالات متحده که تهران تصمیمات سیاسی لازم را برای دستیابی به توافق نگرفته است را تأیید می‌کند».

هنری رم

رئیس جمهور اظهار داشت: چرا واقعیت را نمی‌گوییم؟ دولت کار بزرگی تا اینجا انجام داده است، اولا کشور را در این سه سال و نیم جنگ حفظ کرده و جنگ اقتصادی را با موفقیت به پایان رسانده است.

روحانی افزود: مردم عهد ما با شما این بود که در برابر آمریکا تسلیم نشویم، در برابر آمریکا خم نشویم، عهد ما با شما این بود با سه سال و نیم جنگ بتوانیم کشور را اداره کنیم، مواد لازم را وارد کشور کنیم، هیچ کارخانه‌ای به خاطر عدم ورود مواد اولیه از خارج تعطیل نشد، هیچ بیماری به خاطر نبودن تخت، بیرون بیمارستان نماند، این هنر ملت ایران است این فداکاری ملت ایران است. ما این کار و این راه را ادامه دادیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید