ناو هواپیمابر هسته‌ای آمریکا وارد منطقه شد

کدخبر: ۴۲۱۹۰۶
ناو هواپیمابر هسته‌ای «رونالد ریگان» در میان عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از افغانستان وارد منطقه مسئولیت ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده که شامل خاورمیانه است، شد.
ناو هواپیمابر هسته‌ای آمریکا وارد منطقه شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اسپوتنیک، بر اساس اعلامیه مطبوعاتی وب‌سایت فرماندهی مرکزی ایالات متحده، ناو هواپیمابر هسته‌ای «رونالد ریگان» در میان عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از افغانستان وارد منطقه مسئولیت ناوگان پنجم که شامل خاورمیانه است، شد.

«فرد گلدامر» فرمانده ناو رونالد ریگان، گفت: «حضور انعطاف‌پذیر رونالد ریگان یک عنصر اساسی در کمک به اطمینان خاطر به شرکای منطقه‌ای ما است که ایالات متحده همچنان متعهد به تأمین آزادی دریاها است»

آمریکا اعلام کرده است که گروه عامل ناو هواپیمابر با حضور در منطقه مسئولیت ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده با همکاری با شریکان خود عمل می‌کند و تمریناتی را انجام می‌دهد، همچنین پشتیبانی نیروهای هوایی را برای محافظت از نیروهای ایالات متحده و ائتلاف در طول عملیات خود ارائه می‌دهد تا نیروهای آمریکایی را از افغانستان خارج کند.

ناو رونالد ریگان، یک ناو هواپیمابر و هفتمین ناوگان نیروی دریایی ایالات متحده است که مسئولیت اقیانوس آرام غربی و اقیانوس هند شرقی را بر عهده دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید