وزیر دادگستری دولت ترامپ:

ادعاها درباره تقلب در انتخابات مزخرف بود

کدخبر: ۴۲۲۳۷۳
اقتصادنیوز: وزیر دادگستری سابق آمریکا در تازه ترین افشاگری خود گفته است که ادعاهای دونالد ترامپ درباره تقلب در انتخابات ریاست جمهوری 2020 از همان ابتدا مزخرف بود.
ادعاها درباره تقلب در انتخابات مزخرف بود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، ویلیام بار وزیر دادگستری دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا که از چهره های مورد اعتماد و نزدیک به وی بود در کتابی که درباره اواخر دوران حضور ترامپ در کاخ سفید نوشته شده است ادعاهای ترامپ درباره تقلب در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده را مزخرف خوانده است.

این افشاگری در کتابی با نام «خیانت» که توسط «جاناتان کارل» مدیر دفتر شبکه ای بی سی نیوز در واشنگتن نوشته شده است قرار است در ماه نوامبر به صورت عمومی منتشر شود. 

بخشی از این کتاب مربوط به روابط ویلیام بار با ترامپ در روزهای آخر حضور در دولت و ادعاهای وی درباره تقلب در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکاست. 

بار در مصاحبه با نویسنده این کتاب گفته: اگر شواهد و مدارکی وجود داشت من هیچ انگیزه‌ای برای رد آن نداشتم اما ظن من در تمام این مدت این بود که هیچ مدرکی وجود ندارد و این ادعاها مزخرف هستند.

داستان کل سابق آمریکا افزود: ادعاها درباره اینکه دستگاههای رای گیری  در سراسر کشور برای تغییر نتیجه به نفع بایدن دستکاری شده بودند هم صحت نداشت. 

بار با بیان اینکه از همان اول می‌دانستیم این ادعاها مزخرف هستند اضافه کرد، این دستگاههای شمارش آراء همه چیز را ذخیره می‌کنند. و هیچ مغایرتی در هیچ جا مشاهده نشد. من هیچ اختلافی ندیدم.

ویلیام بار در ادامه افشاگریهای خود همچنین گفته که «میچ  مک کانل» رهبر اکثریت جمهوریخواهان در سنا در آن زمان از او خواسته است که علیه ادعاهای ترامپ درباره تقلب در انتخابات صحبت کند. 

مک کانل از جمله جمهوریخواهانی بود که ترامپ را در ادعای تقلب همراهی نکرد و پس از اعلام نتایج به جو بایدن پیروزی در انتخابات را تبریک گفت. 

جنجال انتخاباتی دونالد ترامپ که از ساعاتی بعد از اعلام نتایج انتخابات شروع شد در نهایت در روز پنج ژانویه 2021 منجر به حمله هزاران نفر از هواداران وی به ساختمان کنگره آمریکا و کشته شدن حداقل 5 نفر شد. اقدامات ترامپ همچنین منجر به استیضاح وی در مجلس نمایندگان نیز شد اما در مجلس سنا این اقدام با شکست مواجه شد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید