یک منبع امنیتی عراقی خبرداد

آماده‌باش کامل نظامیان آمریکایی در عراق!

کدخبر: ۴۲۲۵۸۰
اقتصادنیوز: یک منبع امنیتی عراقی به شبکه تی‌آرتی ترکیه گفت که سفارتخانه و پایگاههای نظامی آمریکایی در عراق از بیم انتقام گروههای مقاومت، در حالت هشدار و آماده‌باش قرار گرفته‌اند.
آماده‌باش کامل نظامیان آمریکایی در عراق!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس او گفت که نیروها و کارمندان آمریکایی در عراق هرگونه اقدامی تلافی جویانه از سوی گروههای وابسته به الحشدالشعبی را دور از انتظار نمی‌دانند.

در همین راستا تمامی درب‌های سفارتخانه آمریکا که بزرگترین سفارتخانه جهان با ۴۲۰ هزار متر مربع محسوب می‌شود بسته شده و نیروهای امنیتی عراقی به شکل گسترده در اطراف آن در منطقه سبز بغداد مستقر شده‌اند.

بسیاری از گروههای مقاومت در عراق از صبح امروز اعلام کرده‌اند که قطعا پاسخ بمباران مواضع الحشدالشعبی در مرز سوریه و عراق را خواهند داد.

بامداد امروز منابع خبری در عراق و سوریه از حمله هوایی هواپیماهای ناشناس به مواضعی در منطقه بوکمال در مرز سوریه و عراق خبر دادند و دقایقی بعد روشن شد که این حمله به یک پایگاه پشتیبانی و لجستیکی تیپ ۱۴ الحشد الشعبی عراق بوده است.

دقایقی پس از آن نیز وزارت دفاع آمریکا با انتشار بیانیه‌ای ضمن قبول مسئولیت این حمله اذعان کرد، «جنگنده‌های این کشور یکشنبه‌شب به وقت واشنگتن به دستور «جو بایدن»، رئیس جمهور این کشور، حملات دقیقی را به مناطقی در بوکمال در مرز سوریه و عراق  انجام داده است».

در این حمله چهار نیروی عراقی به شهادت رسیده‌اند. احمد المکصوصی فرمانده تیپ ۱۴ الحشد با انتشار بیانیه‌ای ضمن تسلیت شهادت همکارانش خطاب به فرماندهی الحشد اعلام کرده که نیروهایش آماده انتقام‌گیری هستند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید