واشنگتن پست مدعی شد؛

پیام مهمی که آمریکا به ایران درپی حمله به سوریه و عراق داد

کدخبر: ۴۲۳۵۲۹
روزنامه واشنگتن پست مدعی شد که آمریکا در خصوص حملات اخیر در سوریه و عراق به تهران پیامی داده است.
پیام مهمی که آمریکا به ایران درپی حمله به سوریه و عراق داد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، آمریکا از طریق برخی کانال های دیپلماتیک به ایران اطلاع داده است که حملات اخیر در سوریه و عراق با هدف افزایش تنش نبوده بلکه برای ایجاد بازدارندگی انجام شده است.

بنابر گزارش روزنامه واشنگتن پست، آمریکا به ایران اعلام کرده است که به هرگونه حملات شبه نظامیان نزدیک به ایران در عراق پاسخ خواهد داد، حتی اگر این حملات منجر به کشتن نیروهای آمریکایی نشود.

یک مسئول در دولت آمریکا به این روزنامه گفته است: ما این مسئولیت را برعهده داریم که ثابت کنیم حمله به نیروهای آمریکایی پیامدهایی به همراه دارد و این امر صحیح است، حالا این حملات خواه منجر به کشته و زخمی شدن کسی بشود و یا نشود.

این مسئول آمریکایی گفته است: اگر به ما حمله شود ما نیز پاسخ خواهیم داد.

بر اساس این گزارش، پیام آمریکا به ایران نشانه ایجاد تغییر در سیاست آمریکا نسبت به دولت ترامپ است. همچنین این مساله نشان می دهد که بایدن سقف بهانه جویی برای به کارگیری قدرت نظامی را کاهش داده است.

به گزارش ایسنا، روز دوشنبه هفته گذشته وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای هوایی این کشور به دستور جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا مواضع حشد شعبی عراق را در دو نقطه یکی در خاک سوریه و دیگری در خاک عراق بمباران کرده است.

این وزارتخانه مدعی شد که این حملات در پاسخ به حملات اخیر به پرسنل و تأسیسات آمریکایی در عراق انجام شده است.

منابع عراقی اعلام کردند در حمله آمریکا به منطقه‌ بوکمال در شرق دیرالزور واقع در مرز سوریه و عراق ۴ تن از نیروهای حشد شعبی کشته شدند. خبرگزاری سانا نیز از کشته شدن یک کودک در این حملات خبر داد.

انتهای پیام

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید