العربی‌الجدید مدعی شد؛

رایزنی‌ مقام‌های اطلاعاتی ایران و مصر در قاهره

کدخبر: ۴۲۵۶۳۰
منابع آگاه مدعی رایزنی‌های اخیر بین مصر و ایران با هدف بهبود روابط دو کشور و دست‌یابی به دیدگاه مشترک در قبال پرونده‌های منطقه شدند.
رایزنی‌ مقام‌های اطلاعاتی ایران و مصر در قاهره

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، منابع آگاه مدعی شدند که مصر و ایران اخیرا با هدف بهبود روابط دوجانبه و دست‌یابی به دیدگاه نزدیک درباره پرونده‌های مهم منطقه برای پیشگیری از تقابل در سایه سیاست خارجه جدید مصر رایزنی کرده‌اند.

بر اساس ادعای العربی الجدید، قاهره هفته گذشته از هیئت اطلاعاتی ایران استقبال و این هیئت با مقام‌های بلندپایه دستگاه اطلاعات کل دیدار کرده است.

در این دیدار پرونده‌های حساس بین دو کشور که در طولانی‌مدت محل اختلاف دائم و عامل تیره شدن روابط بوده‌اند، مورد بررسی قرار گرفت.

این منابع تاکید کردند که رایزنی‌های اطلاعاتی بین ایران و مصر با هدف عادی‌سازی کامل روابط بین دو کشور نبوده اما روابط متوازن و متعادل در چارچوب کانال‌های مشخص و دائمی را با هدف هماهنگی دو جانبه در مسائل مختلف و به منظور پیشگیری از تقابل و برخورد بررسی کرده‌اند.

منابع مذکور درباره اینکه آیا گرایش مصر به ایران می‌تواند خشم کشورهای حوزه خلیح فارس چون عربستان سعودی و امارات را به دنبال داشته باشد، گفتند: مصر در سیاست خارجی خود تحول بزرگی ایجاد کرده و نمی‌خواهد کلید روابط و منافع خود را به کشور دیگری بسپرد حال در هر سطحی از روابط که باشد.

این منابع معتقدند که کاهش فشار کشورهای خلیج فارس به قاهره به دلیل قطع حمایت‌های مالی و اقتصادی توسط قدرت‌های این منطقه، در تلاش دولت مصر برای کاهش محدودیت‌های اعمال شده توسط همین قدرت‌ها در زمان‌های گذشته و استفاده از روش‌های مانور به منظور برقراری نوعی تعادل در این روابط بسیار موثر بوده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید