پنتاگون:

فرماندهی آمریکا می‌تواند دستور حملات هوایی به طالبان را صادر کند

کدخبر: ۴۲۵۹۵۱
اقتصادنیوز: به گزارش شبکه خبری هیل، این اظهارات از سوی جان کربی، سخنگوی پنتاگون در حالی مطرح شد که آمریکا با خارج کردن آخرین فرمانده نظامی‌اش از افغانستان به یک نقطه عطف در خروج نیروهایش از این کشور رسیده است.
فرماندهی آمریکا می‌تواند دستور حملات هوایی به طالبان را صادر کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا او درباره طالبان گفت:‌ از آنچه آنها انجام می‌دهند مشخص است که آنها دارای طرح‌های حکمرانی در مقیاس ملی هستند. از آنچه آنها انجام می‌دهند روشن و مشخص است که آنها معتقدند یک راه حل نظامی برای پایان این درگیری وجود دارد. آنها به روشنی دارای طرح‌های حکمرانی یک کارکتر ملی هستند، چون شما می‌توانید آن را در مناطقی مشاهده کنید که سعی در به چالش کشیدن یا اشغال آنها دارند.

اظهارات کربی پس از آن مطرح شد که ژنرال اسکات میلر، فرمانده نیروهای ناتو و آمریکایی در افغانستان از ۲۰۱۸، روز دوشنبه فرماندهی هرگونه عملیات آمریکا در افغانستان را به ژنرال فرانک مک‌کنزی، رئیس فرماندهی مرکزی آمریکا سپرد تا او از مقرش در فلوریدا بر پایان خروج نظارت کند.

کربی هم‌چنین تاکید کرد که میلر و مک‌کنزی حالا این اختیار را دارند که برای کمک به نیروهای افغان که با طالبان در نبرد هستند، دستور حملات هوایی صادر کنند.

وی از دادن جزئیات بیشتر درباره انجام حملات هوایی آمریکایی در حمایت از نیروهای افعان از زمان آغاز خروج نیروهای این کشور از افغانستان امتناع کرد و افزود: آنچه داریم انجام می‌دهیم تضمین این است که مابقی نیروهای ما بتوانند در امن و امان و به صورت منظم و بر اساس برنامه از افغانستان خارج شوند.

تا روز دوشنبه، طالبان کنترل ۲۱۲ منطقه افغانستان را به دست گرفته و برای به دست گرفتن کنترل ۱۱۶ منطقه دیگر در تکاپوست درحالیکه دولت کنترل ۷۰ منطقه را دارد.

سخنگوی پنتاگون از گمانه زنی درباره حضور آتی در فرودگاه بین‌المللی کابل پس از ضرب الاجل ۳۱ اوت امتناع و به گفتگوهای در جریان با ترکیه اشاره کرد که پیشنهاد داده تا امنیت فرودگاه را به دست بگیرد.

وی همچنین از ذکر اختیارات ژنرال مک‌کنزی برای صدور دستور حملات هوایی علیه طالبان پس از ۳۱ اوت نیز امتناع کرد

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید