امام جمعه رشد:

در این ۴۳ سال، شیعه تکیه گاه دنیا شده‌است/ این روزها روزهای ذلت آمریکا است

کدخبر: ۴۲۶۶۲۸
اقتصادنیوز:رسول فلاحتی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر رشت در مصلای این شهر با اشاره به سالروز شهادت جمعی از زائران خانه خدا که آل‌سعود با همکاری آمریکایی‌ها آن‌ها را به شهادت رساندند، اظهار کرد: مکه و مدینه حرم امن خدا بوده و کسی در این دو شهر حق کشتن هیچ موجودی را ندارند اما آل‌سعود زائران خانه خدا را به شهادت رساند که باید تاوان بدهند، البته پادشاه آل‌سعود در همان سال با به درک واصل شدن تاوان داده و باقی هم تاوان خواهند داد.
در این ۴۳ سال، شیعه تکیه گاه دنیا شده‌است/ این روزها روزهای ذلت آمریکا است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس وی با بیان اینکه تنش میان امارات و عربستان و باتلاق خونی که در یمن ایجاد کرده و درحال خفه شدن است آل سعود را در شرایط تنهایی قرار داده، گفت: آمریکایی‌ها ذلیلانه در حال خالی کردن منطقه هستند و آل‌سعود تنها شده، خود می‌دانند که در چه شرایطی سختی قرار گرفته چرا که کسی به کمک او نخواهد آمد.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه امروز شیعه در سایه رهبری امام و هدایت رهبری تکیه‌گاهی برای همه فرق اسلامی شده است، افزود: شیعه عاقل است و این چهل‌وسه سال انقلاب در سایه تلاش‌های مردم و رهبری امام (ره) وآیت‌الله خامنه‌ای تکیه گاه دنیا شده است. 

 

امام جمعه رشت با اشاره به شهادت حضرت مسلم سفیر امام حسین علیه‌السلام بیان کرد: این روزها روزهای ذلت آمریکایی‌ها در عرصه بین الملل است و بایدن هم همواره در حال چرت زدن است و به اعتراف سیاستمداران غربی، ریاست جمهوری برای بایدن دیر بوده است. 

فلاحتی با اشاره به ساخت محل استراحت دویست هزار سرباز در قطر توسط آمریکا افزود: حدود سه هزار میلیارد دلار برای این منطقه خرج کرده تا تسلط بر منطقه داشته باشند اما امروز مفتضحانه در حال خارج شدن است اما کارهای خاموش و تلخی از جمله در افغانستان انجام می‌دهند.

خطیب جمعه رشت با اشاره به وضعیت دولت مرکزی و طالبان در افغانستان تصریح کرد: افعانستان امروز میدان تاخت‌وتاز شده و دولت مرکزی آن‌ها هم دلداده آمریکا است خیلی از شهرهای‌ آنان به دست طالبان افتاده و ایران اگر بتواند در عرصه بین الملل یک وفاق بین دولت مرکزی و طالبان‌ ایجاد کند می‌تواند در آسیب ندیدن مردم  تاثیرگذار باشد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه امروز شاهد ذلت خوی استعمار در منطقه هستیم، گفت: این سیاست جمهوری اسلامی است تا غرب آسیا میدان تاخت‌وتاز استکبار جهانی نباشد و این مهم در سایه تلاش حاج قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم رقم خورده است. 

وی با بیان اینکه شناخت امام یکی از موضوعات مهم از نگاه اسلام است، افزود: هرچه ما انسان‌ها در دنیا آسیب می‌بینم در عدم شناخت درست حجت خداست. 

خطیب جمعه رشت با اشاره به گله‌مندی مردم از جمله روستاییان از برخی سازمان‌ها بیان کرد: یک فرد روستایی در زمین خود برای فرزندش خانه می‌سازد و همه مجوزها را گرفته و با درآمد کم خود خانه را به نتیجه می‌رساند که به یکباره سازمان دیگر، آن را تخلف تلقی کرده و حکم تخریب خانه را می‌گیرد.

فلاحتی با ابراز تعجب از عدم اطلاع دستگاه‌ها از قوانین واحد و اذیت کردن مردم گفت: عدم هماهنگی یعنی ادارات هنوز از قوانین هم مطلع نبوده و به مردم آزار می‌رسانند. 

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه به این سازمان‌ها هشدار می‌دهم تا به مردم و روستایی ها آزار نرسانند، گفت: به سازمان‌ محیط زیست و منابع طبیعی تاکید می‌کنم که به روستایی آزار نرسانید و اُف مردم را شامل حال خود نکنید اما این عزیزان روستایی علی‌غم داشتن همه مجوزها، قربانی عدم‌همگرایی مسؤولان می‌شوند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید