عضو جدید شورای شهر مشهد:

مخالف کار کردن زنان هستم/ مردم اگر قرار بود به اجرای پل و زیرگذر رای دهند ‌سراغ ما نمی‌آمدند

کدخبر: ۴۲۷۱۶۱
اقتصادنیوز: یک منتخب شورای شهر مشهد گفت: بنده مخالف کاری هستم که با زندگی و نقش زنان در خانواده منافات دارد. ما مردان هم بعد از یک میزان کار خسته می‌شویم. زنان در خانه باید به تربیت فرزندان بپردازند و آرامش خانواده را تامین کنند نه آنکه دنبال کاری باشند، که توانی برایشان جهت انجام کار خانه باقی نماند.
مخالف کار کردن زنان هستم/ مردم اگر قرار بود به اجرای پل و زیرگذر رای دهند ‌سراغ ما نمی‌آمدند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، حسن موحدیان در نشست خبری منتخبان دوره ششم شورای شهر مشهد با اصحاب رسانه که در محل نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شد، گفت: شورای ششم امانتدار رای مردم است که وظیفه خود می داند این امانت را تا انتهای ماموریت حفظ کند، و رای اخیر مردم به معنای ایجاد تغییر و تحول در نظام مدیریت شهری بود.

وی درباره انتخاب شهردار مشهد افزود: تدوین شاخص ها برای انتخاب شهردار در حال نهایی شدن و اولویت اصلی ما انتخاب شهردار بومی است، گزینش مدیر غیربومی توهین به مردم مشهد است زیرا فرصتی برای شناساندن شهر به شهردار غیربومی نداریم.

وی گفت: به دنبال انتخاب شهردار بومی، متخصص و متعهد هستیم اما تمایلی به رسانه ای شدن موضوع نداریم تا تداخلی در روند کار شهردار و شورای شهر پنجم ایجاد نشود.

موحدیان درباره انتخاب شهردار از میان منتخبان شورای ششم نیز افزود: به هیج وجه موافق انتخاب شهردار از میان منتخبان شورای شهر نیستم و این اقدام را بی توجهی به رای مردم می دانم که کسی به جای کار در شورا، به عنوان شهردار خدمت کند.

وی اضافه کرد: طبق قانون با آغاز فعالیت شورای ششم، فعالیت شهردار کنونی به پایان می رسد اما از شهردار فعلی می خواهیم تا زمان انتخاب شهردار جدید، با ما همراهی کند و اگر موافقت نکرد یکی از معاونان شهردار را به عنوان سرپرست شهرداری می گماریم.

وی با تاکید بر استفاده از افراد جهادی، پاکدست و مردمی در مدیریت شهری، خاطرنشان کرد: ما خود را نه شورای شهرداری، بلکه شورای شهر می دانیم، لذا از همه ظرفیت ها در این بخش استفاده خواهد شد.

منتخب ششمین دوره شورای شهر مشهد درباره به کارگیری زنان به عنوان معاون شهردار و شهرداران مناطق نیز گفت: زنان مکمل هستند، جامعه از خانواده شروع می‌شود تا جامعه بزرگتر شود. در پست‌های ستادی می‌توان از زنان استفاده کرد، اما نمی‌توانیم در مدیریت‌ها از زنان استفاده کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: زنان در موقعیت‌های ستادی می‌توانند حضور داشته باشند، اما سهم آنان در مدیریت به قیمت‌ خستگی‌های مفرط آنان درست نیست و بنده مخالف حضور زنان در پست‌های مدیریتی و معاونتی شهرداری هستم.

موحدیان ادامه داد: به دنبال تعامل با نهادهای مختلف، همکاری با دولت و ایجاد رابطه دوسویه با مردم در انجام امور هستیم. همچنین برای انسجام‌بخشی به امور، دبیرخانه ای تشکیل شده و تاکنون با بزرگان و مسئولان شهر نیز دیدارهایی صورت گرفته است.

موحدیان با اشاره به تشکیل کارگروه های ویژه در شورای ششم، خاطرنشان کرد: کارگروه شناسایی نخبگان و متخصصان، کارگروه تبیین شاخص های شهردار مشهد، کارگروه تدوین شورای ششم شهر مشهد و تشکیل تیم رسانه ای از جمله اقدامات در دست اقدام منتخبان شورای ششم است.

این منتخب ششمین دوره شورای شهر مشهد افزود: بخش فرهنگی اولویت و مورد توجه شورای ششم است، مردم اگر قرار بود به اجرای پل و زیرگذر رای بدهند سراغ ما نمی آمدند و به ما رای نمی دادند.

موحدیان خاطرنشان کرد: کار فرهنگی زمانبر و دیربازده است، لذا در مقوله فرهنگی اقدامات باید بر اساس اولویت باشد.

وی با تاکید بر لزوم شفاف سازی، اظهار کرد: من شفاف سازی را از خود شروع می کنم، نیروی بازنشسته با حقوق ماهانه ١٢ میلیون تومان هستم که در منزلی ملکی در شهرک طالقانی زندگی می کنم و در انتخابات اخیر ١١٢ میلیون تومان هزینه تبلیغات کردم.

وی درباره طرح نوسازی بافت پیرامون حرم رضوی نیز گفت: بحث معنویت در اطراف حرم با تجاری سازی در حال از دست رفتن است و منویات و دستورات مقام معظم رهبری در بافت مورد تاکید است، اجازه نمی دهیم ساختمان بلند بدون معماری اسلامی در این بافت ساخته شود، شورا در این خصوص اختیارات زیادی ندارد ولی مطالبه گر است.

وی درباره پروژه های نیمه تمام شهری نیز گفت: توسعه و پیشرفت شهر با جدیت دنبال می شود، در ایجاد شور و نشاط برای مردم کوتاهی نکرده و پروژه های نیمه تمام را نیز به سرانجام خواهیم رساند.

حسین حسامی منتخب دیگر شورای ششم شهر مشهد نیز در این نشست اظهار کرد: شورای ششم مشهد فارغ از جناح بندی سیاسی، به مردم خدمت خواهد کرد.

حسامی افزود: تدوین مولفه های مدیریت شهری مبتنی بر نظام اسلامی، توجه به مناطق کم برخوردار، رشد و توسعه شهر با رویکرد زیارتی بودن این کلانشهر،استفاده از ظرفیت اقتصاد زیارت و بهره گیری از ظرفیت مردمی از رویکردهای شورای ششم مشهد است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید