آنگلا مرکل مطرح کرد:

حمایت آلمان از تمدید توافقنامه مهاجرتی میان ترکیه و اتحادیه اروپا

کدخبر: ۴۲۸۰۰۳
صدراعظم آلمان در سخنانی با تأکید بر اینکه برلین تلاش خود را برای ارتقاء روابط دوجانبه با آنکارا خواهد کرد، گفت که کشورش خواستار تمدید توافقنامه نگهداری از پناهجویان با ترکیه است.
حمایت آلمان از تمدید توافقنامه مهاجرتی میان ترکیه و اتحادیه اروپا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری مهر؛ «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در نشست مطبوعاتی تابستانه خود با خبرنگاران در برلین، درباره روابط با ترکیه گفت: برای داشتن روابط خوب با ترکیه تلاش می‌کنم. مرکل همچنین تأکید کرد که به همین دلیل از تمدید توافقنامه مهاجرتی و اتحادیه گمرکی میان ترکیه و اتحادیه اروپا حمایت می‌کند.

بر اساس این گزارش، صدراعظم آلمان با اشاره به اینکه اتحادیه اروپا در آخرین نشست سران خود متعهد به پرداخت ۳ میلیارد یورو به ترکیه شده است، افزود: با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه نیز درباره این موارد رایزنی کرده‌ام.

صدراعظم آلمان تصریح کرد: ترکیه به ویژه از آوارگان سوری به خوبی مراقبت می‌کند. در آنجا (ترکیه) اقدامات بسیار خوبی در حال انجام است. ما هم به ترکیه، البته در مقیاس کوچک، کمک کردیم. من خواستار توسعه این توافقنامه هستم.

آنگلا مرکل در بخش دیگری از سخنان خود به روابط میان ترکیه و یونان نیز اشاره کرد و گفت: مذاکرات مقدماتی میان ترکیه و یونان آغاز شده است. نخست وزیر یونان و رئیس جمهور ترکیه با یکدیگر دیدار کردند. همیشه سعی کرده‌ایم راههای ارتباطی را باز نگهداریم و در روابط ترکیه و یونان نیز قدم‌های کوچکی برداشته شده است.

وی همچنین با استقبال از توافق میان آمریکا و آلمان درباره خط لوله «نورد استریم ۲» گفت که همچنان درباره برخی مسائل مربوط به این خط لوله، میان برلین و واشنگتن اختلاف نظر وجود دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید