استقرار ارتش تونس در پایتخت

کدخبر: ۴۲۸۶۹۴
​اقتصادنیوز: رسانه ها از استقرار نیروهای ارتش تونس در پایتخت به دنبال حوادث اخیر و تصمیم قیس سعید رییس جمهوری این کشور در برکناری هشام المشیشی نخست وزیر، تعلیق پارلمان و لغو مصونیت نمایندگان خبردادند.
استقرار ارتش تونس در پایتخت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازایرنا شبکه خبری المیادین بامداد دوشنبه اعلام کرد: نیروهای ارتش در شهر تونس پایتخت، مستقر شدند.

راشد الغنوشی رییس پارلمان و رهبر جنبش النهضه تونس، اقدام رییس جمهوری این کشور را کودتا علیه انقلاب و قانون اساسی دانست.

وی به خبرگزاری رویترز گفت: ما معتقدیم که نهادهای دولتی همچنان پابرجا هستند و هواداران النهضه و ملت تونس از انقلاب دفاع خواهند کرد.

شبکه خبری الجزیره نیز گزارش داد که اتحادیه عمومی کار تونس، رهبران خود را به یک نشست اضطراری برای بررسی تصمیمات قیس سعید رییس جمهوری دعوت کرد.

الجزیره همچنین افزود: نیروهای پلیس، تظاهرکنندگان را از مقابل مقرهای جنبش النهضه در پایتخت و دیگر شهرهای تونس متفرق کردند.

این شبکه خبری به نقل از ریاست جمهوری تونس اعلام کرد که رییس جمهوری، فعالیت پارلمان را به مدت ۳۰ روز تعلیق کرده است.

قیس سعید رییس جمهوری تونس یکشنبه شب در نشستی اضطراری با فرماندهان نظامی و امنتیی تصمیم به برکناری هشام المشیشی نخست وزیر و تصدی اداره قوه مجریه، تعلیق اختیارات پارلمان و لغو مصونیت اعضای آن، گرفت.

وی تاکید کرد که تصمیماتش به معنای تعلیق قانون اساسی یا خروج از آن نیست.

رییس جمهوری تونس افزود: آنچه را اکنون انجام می دهم در چارچوب قانون اساسی است و نمی توانم (در قبال حوادث) ساکت بمانم.

وی در عین حال هشدار داد: ما در برابر کسانی که به دولت و نمادهای آن تعرض کنند، سکوت نخواهیم کرد. اگر کسی یک گلوله شلیک کند نیروهای مسلح و امنیتی ما با رگباری از گلوله به آن پاسخ خواهند داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید