دیدار وزیر خارجه آمریکا با امیر کویت

کدخبر: ۴۲۹۶۱۴
«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا امروز (پنجشنبه) با «شیخ نواف الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت دیدار و درباره مسایل منطقه‌ای گفت وگو کرد.
دیدار وزیر خارجه آمریکا با امیر کویت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ؛  آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا، چهارشنبه شب به منظور دیدار و گفت وگو با مقامات کویت وارد این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی کویت، شیخ نواف امیر این کشور در دیداری که «شیخ مشعل الاحمد الجابر الصباح» ولی‌عهد نیز حضور داشت با بلینکن دیدار کرده و درباره روابط دو جانبه و مسائل منطقه‌ای گفت‌وگو کردند.

«الینا رومانوسکی» سفیر آمریکا در کویت نیز در ارتباط با این سفر در صفحه توییتر خود نوشت: بلینکن در دیدارهایش با مقامات کویتی بر روابط دائمی و راهبردی میان دو کشور تاکید و اصرار کرده است.

وزیر خارجه ایالات متحده همچنین ضمن سخنرانی در جمع دیپلمات‌های آمریکایی مستقر در کویت، با وزیر خارجه این کشور دیدار ‌و از پارلمان کویت نیز بازدید کرد.

رسانه‌های عربی منطقه، هدف از سفر بلینکن به کویت را در چارچوب تلاش ایالات متحده برای تشکیل جبهه‌ای واحد در برابر نفوذ فزاینده چین در دو منطقه اقیانوس هند و آرام و همچنین افغانستان عنوان کردند.

کویت یکی از مهمترین شرکای منطقه‌ای آمریکا بوده و هم‌اکنون پذیرای ۱۳۵۰۰ سرباز وابسته به فرماندهی مرکزی ایالات متحده در پایگاه «عریفجان» است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید