نماینده عربستان در مراسم تحلیف رئیسی شرکت می کند؟

کدخبر: ۴۳۰۲۶۹
خطیب زاده در خصوص احتمال حضور نماینده‌ای از عربستان سعودی در مراسم تحلیف رئیسی، گفت: تا آنجایی که من جزئیات را دیدم، اسمی از نماینده عربستان در این مراسم نیست، اما باید مجددا چک کنم.
نماینده عربستان در مراسم تحلیف رئیسی شرکت می کند؟

 به گزارش اقتصادنیوز، سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در نشست خبری با حضور خبرنگاران که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: سفر رئیس‌جمهور عراق به ایران در برنامه است و به احتمال زیاد، برای مراسم تحلیف به ایران سفر می کند. این سفر در چارچوب روابط دوجانبه است. علاوه بر او، چند ده هیئت دیگر، برای حضور در مراسم تحلیف عازم ایران هستند.


>>>> بیشتر بخوانید؛

>>>> واکنش ایران به ادعای تل‌آویو درباره حمله به نفتکش اسرائیلی


وی افزود: لازم است همین جا یادآوری کنم، از همان ابتدا که زمان مراسم تحلیف معلوم شد، وزارت امورخارجه و سفارت‌خانه‌ها با دستورالعمل های ارسالی از مرکز به طور گسترده با هماهنگی مجلس شورای اسلامی و دفتر رئیس جمهور منتخب، پیگیر برگزاری مراسم تحلیف بودند.

چند ده هیئت در سطح روسای جمهور و دولت‌ها، روسای مجالس، وزرای خارجه و فرستاده‌های ویژه عازم تهران هستند، که نشان از مقبولیت و مشروعیت کشورمان در عرصه بین‌المللی است.  

خطیب زاده همچنین در خصوص احتمال حضور نماینده‌ای از عربستان سعودی در مراسم تحلیف رئیسی،  گفت: تا آنجایی که من جزئیات را دیدم، اسمی از نماینده عربستان در این مراسم نیست، اما باید مجددا چک کنم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید