مامور تشکیل کابینه لبنان

تشکیل کابینه لبنان در مراحل پایانی قرار دارد

کدخبر: ۴۳۱۵۳۸
مامور تشکیل کابینه لبنان روز جمعه گفت که تشکیل کابینه این کشور در مراحل پایانی خود قرار دارد.
تشکیل کابینه لبنان در مراحل پایانی قرار دارد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس ؛ «نجیب میقاتی»  مامور تشکیل کابینه لبنان روز جمعه گفت که این کشور به قطعنامه 1701 سازمان ملل پایبند است.

وی در ادامه سخنانش گفت: «رئیس جمهور لبنان تماس‌های خود را با هدف آرام کردن اوضاع در جنوب لبنان انجام می‌دهد».

مامور تشکیل کابینه لبنان در ادامه سخنانش گفت که تشکیل کابینه لبنان در مراحل پایانی خود قرار دارد.

نخست‌وزیر مکلف لبنان پس از دیدار با رئیس‌جمهور این کشور «میشل عون» در کاخ «بعبدا» (کاخ ریاست‌جمهوری) بر عزم خود برای تشکیل دولت تأکید کرد.

بر اساس گزارش «العهد»، میقاتی در پی این دیدار گفت: در موضوع تشکیل دولت شاهد پیشرفت هستیم اگرچه این پیشرفت کند است.

وی افزود، برای تشکیل یک دولت فعال تلاش می‌کند و قصد انصراف از تشکیل کابینه را ندارد.

منابع آگاه به النشره گفتند که گره باقی مانده در مسیر تشکیل دولت لبنان کرسی دو وزارت دادگستری و وزارت کشور لبنان است. عون اصرار دارد این دو کرسی سهمیه مسیحیان باشد تا وزرایش مشخص شوند اما میقاتی نیز بر دو کرسی مذکور اصرار دارد. بخشی از این گره قابل باز شدن است بدین صورت که وزارت دادگستری جزء سهمیه مسیحیان باقی بماند اما باید بنا به شرط میقاتی وزیری مستقل که مورد قبول عون باشد هدایت این وزارتخانه را در دست بگیرد.

لبنان در تاریخ چهارم اوت سال ۲۰۲۰ (۱۴ مرداد) صحنه انفجاری مهیب در بندر بیروت بود که بیش از ۱۹۰ کشته و ۶۵۰۰ مجروح به جای گذاشت. این انفجار کشور لبنان را وارد یک بحران سیاسی-اقتصادی-اجتماعی کرد.

به دنبال این انفجار و تشدید بحران سیاسی در این کشور «حسان دیاب»‌ نخست‌وزیر پیشین این کشور استعفا کرد و «مصطفی ادیب» با رأی پارلمان لبنان به عنوان مأمور تشکیل کابینه انتخاب شد. دیاب هم بعد از گذشت چند هفته انصراف خود را اعلام کرد تا «سعد الحریری»‌ نخست‌وزیر اسبق لبنان مأمور تشکیل کابینه شود.الحریری هم چند هفته پیش انصراف خودش را از این مأموریت اعلام کرد و اکنون میقاتی مأمور این امر شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید