مذاکرات به نتیجه نرسد؛ غرب وارد جنگ با ایران می شود؟

کدخبر: ۴۳۲۳۳۹
کارشناس مسائل خاورمیانه در گفتگویی به زوایای حادثه اخیر کشتی مرسر استریت پرداخت و به این پرسش پاسخ داد که آیا اسرائیل موفق به اجماع سازی علیه ایران خواهد شد یا خیر.
مذاکرات به نتیجه نرسد؛ غرب وارد جنگ با ایران می شود؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، نصرت الله تاجیک در پاسخ به اینکه خواسته رژیم صهیونیستی در اتهام زنی ها در خصوص حمله به کشتی مرسر استریت چیست و آیا آنها به دنبال فشار برای تحریم و یا اینکه جنگ با ایران هستند گفت: آنها علاقه مند هستند تا ایران مداوم در فشار باشد و قدرت سیاست خارجی اش در این کشاکش ها مستهلک شود. اما منهای خواسته تلاویو موضوع رابطه ایران و غرب هم مهم است و اصل موضوع به همین بستگی دارد. من معتقدم اگر این مذاکرات به نتیجه نرسد تبعا غربی ها وارد جنگ با ایران نمی شوند و دست روی دست نخواهند گذاشت. بلکه از فشارهای تحریمی و منزوی کردن ایران استفاده خواهند کرد. اما این در شرایطی است گفتگوها در وین به نحوی به بن بست برسد.

این کارشناس در پاسخ به اینکه آیا در پی این حادثه امکان این موضوع وجود داد که در شورای امنیت ائتلافی قوی علیه ایران ایجاد شود گفت: بستگی به روابط و تعامل ایران و غرب دارد. اینکه اسراییلی ها بتوانند از این طریق فشار بیاورند و لابی کنند و به قدرت رسانه ای خود روی بیاورند و بخواهند این کار را بکنند، اتفاق عجیب و بعیدی نیست. البته نه به این صورت که قطعنامه ای علیه ایران شکل بگیرد. بلکه همان جو سازی مطرح است. من معتقدم غربی ها خیلی علاقه مند نیستند که ایران را از دست بدهند یا وارد جدل بین ایران و رژیم صهیونیستی شوند. بلکه به دنبال احیای توافق هسته ای هستند . من فکر می کند آنها به این فکر می کنند که با وارد کردن فشار بر ایران بتوانند امتیازگیری کنند و به نوعی ایران را مجاب کنند تا به خواسته هایشان که در طول شش دور مذاکرات شکل گرفته تن دهند. خواسته هایی که احتمالا ما تنها بخشی از آنها را می دانیم و نه همه آنها را.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید