پیشنهاد کابل به طالبان؛ تقسیم قدرت در ازای توقف خشونت

کدخبر: ۴۳۲۹۲۱
یک منبع در تیم مذاکره کننده دولت افغانستان به خبرگزاری فرانسه گفت، مذاکره‌کنندگان در قطر به طالبان پیشنهاد تقسیم قدرت مقابل توقف خشونت در کشور را مطرح کردند.
پیشنهاد کابل به طالبان؛ تقسیم قدرت در ازای توقف خشونت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، این مقام که خواست نامش فاش نشود، به خبرگزاری فرانسه گفت: بله ما از طریق میانجی‌گر قطری این پیشنهاد را به طالبان دادیم. پیشنهاد به طالبان اجازه تقسیم قدرت در ازای توقف خشونت در کشور را می‌دهد.

 

از سوی دیگر، محمد نعیم، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان گفت: ما هیچ اطلاعی از پیشنهاد دولت نداریم. نمی‌توانیم در این باره اظهار نظر کنیم.

این در حالی است که طالبان امروز، پنج‌شنبه با تصرف غزنی به کابل نزدیک می‌شوند.

از سوی دیگر، عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان در دیدار با نمایندگان کشورهای خارجی در دوحه، پایتخت قطر گفت که هنوز در روند صلح پیشرفتی حاصل نشده است.

وی با اشاره به اینکه وضعیت کنونی کشور جدی و بحرانی است، تاکید کرد که تهدیدهای احتمالی برای افغانستان وجود دارد. برای خروج از شرایط کنونی، هر دو طرف باید درگیری‌ها را متوقف و به سمت اجماع سیاسی حرکت کنند.

عبدالله خاطر نشان کرد که در روند صلح افغانستان در ماه‌های اخیر به دلیل عدم جدیت طالبان پیشرفتی صورت نگرفته است. طالبان اراده سیاسی برای آشتی ندارند و در مورد صلح جدی نیستند.

وی گفت که طالبان اگر می‌خواهند اعتماد مردم و دولت افغانستان را جلب کنند باید حملات خود به شهرهای بزرگ را متوقف کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید