ایران به مذاکرات وین بازگردد

واکنش آمریکا به گزارش جدید آژانس درباره ایران

کدخبر: ۴۳۳۹۳۶
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص تولید ۲۰۰ گرم اورانیوم ۲۰ درصد غنی‌شده توسط ایران، گفت که این کشور باید به «رعایت کامل تعهدات هسته‌ای خود بازگردد».
واکنش آمریکا به گزارش جدید آژانس درباره ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص تولید ۲۰۰ گرم اورانیوم ۲۰ درصد غنی‌شده توسط ایران، گفت که این کشور باید به «رعایت کامل تعهدات هسته‌ای خود بازگردد».

وی با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس گفت: «ایران باید اقدام‌های تحریک‌آمیز هسته‌ای خود را متوقف کرده و در راستای اجرای کامل توافق هسته‌ای، به مذاکرات وین بازگردد».

پریس در ادامه مواضع بی‌پایه خود، مدعی شد که ایران هیچ نیاز معتبری به تولید اورانیوم فلزی ندارد و این‌گونه فعالیت‌ها هیچ اهرم فشاری به این کشور نمی‌دهد.

ساعاتی پیش، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طی گزارشی مدعی شد که ایران اقدام به تولید ۲۰۰ گرم اورانیوم فلزی با درجه غنی‌سازی ۲۰ درصدی کرده است.

بر اساس این گزارش، آژانس طی گزارشی که در اختیار اعضای این نهاد قرار گرفت، پیشرفت فعالیت‌های ایران در زمینه اورانیوم فلزی غنی‌شده را تأیید کرده است.

رویترز در این گزارش اعلام کرد که در تاریخ ۱۴ آگوست ۲۰۲۱، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تأیید کرد که ایران از ۲۵۷ گرم اورانیوم ۲۳۶ غنی‌شده تا ۲۰ درصد (فلوراید اورانیوم) برای تولید ۲۰۰ گرم فلز اورانیوم ۲۳۵ غنی‌شده تا ۲۰ درصد استفاده کرده است.

بر اساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، تولید فلز اورانیوم سومین گام از برنامه چهار مرحله‌ای ایران است. چهارمین گام، تولید صفحه سوخت رآکتور است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید