خبرنگار فاکس نیوز اعلام کرد

حمله بزرگ سایبری به وزارت خارجه آمریکا

کدخبر: ۴۳۴۸۶۴
اقتصادنیوز: ژاکی هاینریش خبرنگار شبکه خبری فاکس نیوز در کاخ سفید روز شنبه در حساب کابری خود در توییتر اعلام کرد وزارت خارجه آمریکا هدف حمله سایبری قرار گرفته است.
حمله بزرگ سایبری به وزارت خارجه آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا این خبرنگار شبکه خبری فاکس نیوز آمریکا نوشت:فرماندهی سایبری وزارت دفاع آمریکا درباره نفوذ جدی احتمالی اطلاعیه داده است.

وی افزود: مشخص نیست که نفوذ سایبری چه زمانی کشف شده اما اعتقاد  بر این است که این اتفاق  یکی دو هفته قبل رخ داده است.
خبرنگار فاکس نیوز ادامه داد دامنه این نفوذ سایبری، عاملان آن، تلاش‌ها برای مقابله و تداوم خطر برای زیرساخت‌های آمریکا هنوز مشخص نیست.
این خبرنگار کاخ سفید شبکه فاکس نیوز  به نقل از یک سخنگوی وزارت خارجه افزود: این وزارتخانه مسوولیت خود را برای محافظت از اطلاعات جدی می‌گیرد و دائماً برای تأمین امنیت اطلاعات گام برمی‌دارد. به دلایل امنیتی، ما در جایگاهی نیستیم که ماهیت یا مقیاس هرگونه حمله سایبری را در حال حاضر اعلام کنیم.
وی همچنین نوشت: یک منبع مطلع به فاکس‌نیوز گفت که ماموریت کنونی وزارت خارجه برای تخلیه آمریکایی‌ها و افغان‌ها از فرودگاه کابل تحت تأثیر این حمله قرار نگرفته است.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا ششم مرداد ماه هنگام بازدید از اداره اطلاعات ملی در مک لین ویرجینیا با بیان اینکه درصورتی که آمریکا هدف حمله سایبری بزرگی قرار بگیرد، روسیه و چین را تهدید غیرمستقیم کرده و مدعی شده بود امکان وقوع جنگ واقعی وجود دارد.
بایدن با ابراز نگرانی از حملات اخیر سایبری از جمله باج افزاری مدعی شده بود اگر ما وارد یک جنگ تمام عیار با یک قدرت بزرگ شویم، دلیلش حمله سایبری خواهد بود.
رئیس جمهوری آمریکا همچنین ادعا کرده بود روسیه در تلاش برای تاثیرگذاری در انتخابات میان دوره ای سال ۲۰۲۲ ، اطلاعات گمراه کننده منتشر می کند.
بایدن مدعی شده بود که پوتین مشکل واقعی دارد. او اقتصادی را در دست دارد که فقط سلاح هسته ای دارد. او می داند که در دردسر واقعی است که به نظر من، این امر حتی او را خطرناک تر می کند.

حمله اخیر هکرها به ۲۰۰ شرکت آمریکایی، تبعات و پیامدهای ناگواری برای اقتصاد آمریکا داشته است.در پی این حملات ، رئیس جمهوری آمریکا در تماس تلفنی با ولادیمیر پوتین همتای روس خود گفته بود انتظار داریم، دولت روسیه کاری در زمینه حملات سایبری علیه آمریکا انجام دهد.
بایدن درباره تماس تلفنی خود با پوتین به خبرنگاران گفته بود به صراحت گفتم ایالات متحده انتظار دارد، زمانی که عملیات سایبری از خاک او انجام می‌شود، حتی اگر دولت روسیه هم مسئول نباشد، وقتی اطلاعات کافی درباره آن به او می‌دهیم، کاری در این‌ زمینه انجام دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید