طالبان با این فیلم آمریکا را مسخره کرد+ جزئیات

کدخبر: ۴۳۴۸۹۰
گروه شبه‌نظامی طالبان یک ویدیویی تبلیغاتی منتشر کرد که در آن نیروهایش یونیفورم‌های به سرقت رفته ارتش آمریکا را به تن کرده و تسلیحات ساخت آمریکا را به دست گرفته‌اند.
طالبان با این فیلم آمریکا را مسخره کرد+ جزئیات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، این ویدیو که همراه با صدای موسیقی بود، در کانالهای تبلیغاتی وابسته به این گروه شبه نظامی منتشر شد. در این ویدیو گفته میشود که طالبان یک یگان ویژه تحت عنوان "بدری ۳۱۳" برای حراست از اماکن در کابل مستقر کرده است.

به نظر میرسد یونیفورم ها و تسلیحاتی که نیروهای طالبان در دست دارند از انباری به دست آمده که نیروهای ویژه آمریکایی در اختیار ارتش افغانستان قرار داده بودند. این شبه نظامیان با در دست داشتن سلاح های تهاجمی ام۴ و ام۱۶، جلیقه های ضد گلوله به تن داشتند و کلاه هایی با دوربین های دید در شب زده بودند. این چهره کاملا با ظاهر قبلی طالبان با لباس محلی و سلاح کلاشنیکف متفاوت است.

گروه طالبان کنترل نسبی افغانستان را در تهاجمی که یکشنبه گذشته با سقوط کابل به اوج خود رسید، به دست گرفت. این نیروها به سادگی نیروهای افغان را شکست داده و طبق گزارش ها، میلیاردها دلار تسلیحات آمریکایی جا مانده برای سربازان فراری به دست آنها افتاده است.

بین سالهای ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۷، آمریکا حدود ۲۸ میلیون دلار سلاح در اختیار نیروهای افغان قرار داد. یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، به رویترز گفته است "هر آنچه که منهدم نشد، اکنون در اختیار طالبان قرار دارد."

روز جمعه هم تصویری از خلیل حقانی، عضو ارتش شاخه ای از گروه طالبان موسوم به شبکه حقانی در کابل با تسلیحات ساخت آمریکا رویت شد. ظاهرا او با محافظان مسلحی همراهی میشد که همگی به تسلیحات ارتش آمریکا مجهز بودند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید