پیشنهاد خطیب به نمایندگان مجلس؛

وزیر پیشنهادی اطلاعات: در شرایط خاص و پرچالش هستیم

کدخبر: ۴۳۴۹۵۸
وزیر پیشنهادی اطلاعات گفت: شرایط کشور، شرایط امنیتی منطقه و مقوله امنیت ملی یک منظومه درهم تنیده ای است که به طور شتابان همواره در حال تغییر در پدیدارها و عرصه های متنوع و متکثر موضوعات امنیتی و راهبردی است.
وزیر پیشنهادی اطلاعات: در شرایط خاص و پرچالش هستیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، حجت الاسلام والمسلمین سیداسماعیل خطیب، وزیر پیشنهادی اطلاعات پس از ارائه سخنان نمایندگان مخالف و موافق، پشت تریبون قرار گرفت و گفت: از همه عزیزان می خواهم در ادامه راه با نقد و پیشنهاد بنده را همراهی کنند، اگر البته رای اعتمادشان را کسب کردم که رای ملت است.

وزیر پیشنهادی اطلاعات گفت: سربازخانه و سربازان گمنام امام زمان (عج) تمام تلاش خود را وقف امنیت کشور کرده اند و در مصاف با دشمنان، توطئه ها، فتنه ها و سرکردگان جبهه استکبار، گروهک های مسلح و مزدوران جاسوسی از جان خود مایه گذاشتند و آبرو، نفس و جان خود را تقدیم کردند. لازم است که از شهدای مجموعه وزارت اطلاعات یادی کرده باشم که آنان غریبانه به شهادت می رسند و نام مبارکشان نیز غریبانه می ماند. از آقای رئیسی، رییس محترم جمهور که اعتماد کردند و بنده را از جمع سربازان گمنام انتخاب کردند تا بتوانم در کابینه مردمی در جهت ایران قوی قدم بردارم و خدمت کنم تشکر می کنم.

او افزود: شرایط کشور، شرایط امنیتی منطقه و مقوله امنیت ملی یک منظومه درهم تنیده ای است که به طور شتابان همواره در حال تغییر در پدیدارها و عرصه های متنوع و متکثر موضوعات امنیتی و راهبردی است. وزارت اطلاعات باید با تولید اطلاعات و دقت نظر در هشیاری دیدبانی و مرزبانی همه جانبه ابعاد پیچیده و لایه های مختلف امنیتی را در مقیاس ملی، فراملی و منطقه ای شناسایی کند. لازمه این بالندگی تحولی است که پویایی، پیشگامی و هوشمندی مستمر در تشکیلات پنهان اطلاعاتی کشور را می طلبد.

خطیب گفت: وزارت اطلاعات یک نهاد برآمده از انقلاب اسلامی و مجموعه و تشکیلات حاکمیتی است، بنابراین باید در تراز انقلاب بروز کند و تداوم یابد و مبتنی بر بیانیه راهبردی گام دوم قدم بردارد و با یک حرکت انقلابی. با انقلابی ماندن صد در صد بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب برنامه تحولی خود را عملی کند. سربازان گمنام و نیروهای مجاهد این امر را سرلوحه کار خود قرار داده اند و قدم خواهند برداشت. امیدواریم با حمایت و توجه و اتکایی که به آرای مردم و حمایت های مجلس شورای اسلامی داریم بتوانیم قدم های جدی تری را حساس تر، تخصصی تر و پیچیده تری را در اجرای ماموریت های امنیتی نظام برداریم. همانطور که در مقدمه عرض کردم از مطالبی که آماده کردم می گذرم تا بتوانیم به چند نکته اساسی که مورد توجه عزیزان است بپردازیم.

خطیب توضیح داد: ما در شرایطی هستیم که کاملا خاص، پرچالش و چند لایه  است و با امید به آینده روشن و توام با سرافرازی و تعالی برای ملت عزیز ما، این نوید را می دهیم که امروز اگر چه نظام بین المللی و منطقه ای در حال پوست اندازی تمام عیار است و مولفه های قدرت پوشالی، نرم و سخت آمریکا و رژیم صهیونیستی در حال افول و ریزش است و تسلسلی از شکست های اطلاعاتی و دکترین نظامی شیطان بزرگ در غرب آسیا و نمونه آن در افغانستان با قدرت نوظهور آسیا بیانگر این واقعیت مهم است که الحمدالله این روند به یمن بیداری اسلامی و خیزش نهضت ها در کشورهای منطقه برگرفته از اندیشه انقلاب اسلامی در حال گسترش است و این بدان معناست که شیطان بزرگ و مزدوران وابسته به آن به شیطنت و فتنه انگیزی در این منطقه تداوم می بخشند.

او ادامه داد: در همین راستا شاهد هستیم که دشمن قسم خورده با بهره گیری از عوامل نفوذی، سکولار، وابسته به غرب و جریانات برانداز با هدف بی ثباتی کشور در صدد ایجاد نارضایتی و تبدیل آن به بحران است و الحمدالله با درایت و تیزبینی رهبر معظم انقلاب اسلامی و بصیرت مردم انقلابی این توطئه ها خنثی گردیده و می گردد. نظام اسلامی در مقابل سکوت مرگبار مدعیان دروغین حقوق بشر با سنگین ترین وجوه تروریسم مواجه بوده، از سوی رییس جمهور تروریسم آمریکا که به جریانات تکفیری اشاره می کند و به ترور سرداران جریان مقاومت شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را دستور می دهد و ترور دانشمندان از جمله شهید محسن فخری زاده. در تروریسم اقتصادی به اعمال تحریم های وحشیانه و دارویی علیه ملت ایران می پردازد و با تمام تروریسم رسانه ای به منظور تطهیر این اقدامات تلاش می کند.


وزیر پیشنهادی اطلاعات بیان کرد: باید به این نکته توجه کرد که دشمن با امکانات فناورانه در حال توسعه دشمنی و خصومت علیه نظام مقدس است و بنابراین در این شرایط باید با تمام وحدت و اتحاد در جهتی حرکت کرد که بتوان از ظرفیت ها و امکانات موجود در جهت مقابله با نفوذ بیگانگان و تمام توطئه ها و نقش های امنیتی آن ها مقابله و مبارزه جدی کرد و نیاز به اقدام فعال دارد. از طرفی باید با دلدادگی ها و وادادگی ها به غرب، سومدیریت های سوال برانگیز، امید و اعتماد غیرمعمول به دشمن، تصرف بیت المال، بی توجهی به استانه تاب آوری مردم در زیر فشارهای اقتصادی تلاش کرد. چون نفوذ می تواند برای دشمن همچنان که تاکنون نشان داده زمینه امید باشد. 

خطیب همچنین درباره برنامه های خود گفت: نمایندگان محترم، ریاست محترم و هیات رئیسه عزیز من برنامه خود را خدمت شما تقدیم و ارائه کردم. مواردی هم که دغدغه شما عزیزان بود در آنجا آوردم اما به چند مورد مجدد اشاره می کنم. یکی از وظیفه های اصلی ما صیانت از مردم ایران و صیانت از دارایی های این ملت است. یکی از وظیفه های بنده این است که تشکیلات اطلاعاتی را انقلابی و اطلاعات را مردم پایه کنم و مردم در تامین امنیت این کشور همراه و همیار مجموعه سربازان گمنام باشند و در تامین امنیت عمومی آزادی ها، حریم خصوصی، رضایت عمومی، حقوق ادیان، اقوام و مذاهب و ارزش ها و هنجارهای جامعه ایران الامی را محترم بشمارم و صیانت کنم و همچنان که شعار دولت مردمی است در حمایت از تولید ملی تمام تلاش مجموعه را بسیج کنم و به این نکته توجه کنم که یکی از موانع اصلی که وظیفه ما به عنوان مانع زدایی در این سال است فساد اقتصادی است و تمام تلاش مجموعه اقتصادی وزارت در این جهت باید بسیج گردد.

او تاکید کرد: همراهی و هم افزایی با جامعه اطلاعاتی و جهت دهی مجموعه حراست ها به مسیر صحیح خود و ایجاد تحول و اصلاح در آن مجموعه را در برنامه های اصلی خود بگنجانم. تحقق آنچه را که عرض کردم وابسته است به سرمایه اصلی مجموعه اطلاعاتی که نیروی انسانی سربازان گمنام هستند و ما با بدنه فعال، انقلابی و مجاهدی رو به رو هستیم و امیدواریم بتوانیم با تحول مدیریتی و بالندگی در مجموعه شرایطی را ایجاد کنیم که وزارت اطلاعات شعار تحول رییس جمهور محترم را در اجرا پیشقدم باشد. از اینکه توفیق شد امروز در خدمت شما عزیزان باشم خدا را سپاسگزارم و متعهد می شوم که تمام تلاش خود را برای تحقق رهنمودهای راهبردی و راهگشای رهبر حکیم انقلاب اسلامی در جهت جلب رضایت و آسایش ملت عزیزمان با یک حرکت جهادی و انقلابی ارائه کنم. حال که بعد از توفیق و افتخار مدال خادمی حضرت امام رضا (ع) مجدد توفیق پیدا کردم و بر من تکلیف کردند که به سربازخانه جهاد و مبارزه برگردم و در این وزارت خدمتی ارائه کنم منوط است به رای اعتماد شما. من مجدد از تلاش همه عزیزان تشکر می کنم، از لطف رییس محترم مجلس سپاسگزارم، از کسانی که در دفاع یا نقد اینجانب کوشیدند نیز تشکر می کنم و آن را راهنمایی برای اجرای بهتر کار خود می دانم. اگر جان ناقابلی دارم وظیفه من فدای من برای این نظام و رهبری است، بنابراین تا پای جان اگر اعتماد کردید تلاش خواهم کرد والا مدال افتخار شمس الشموس حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) را بر سینه همچنان خواهم داشت. از نمایندگان عزیز درخواست می کنم مبتنی بر برنامه ای که توسط آیت الله رئیسی ارائه شده و به منظور حفظ انسجام کابینه مردمی و به هم نخوردن پیوست کاری وزرا در مقطع کنونی به کل لیست پیشنهادی رییس جمهور رای اعتماد داده شود تا به لطف این اعتماد و همراهی دو قوه مسیر بهبود شرایط کشور مهیا شود و امید به کشور بازگردد

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید