موافق وزیر پیشنهادی بهداشت: کرونا یک چالش امنیتی و اقتصادی است

کدخبر: ۴۳۵۱۴۵
یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وزیر پیشنهادی بهداشت هم براساس شاخصه‌های علمی و هم براساس تجارب کاری توانایی مدیریت حوزه بهداشت و درمان کشور و مقابله با چالش‌های آن را دارد.
موافق وزیر پیشنهادی بهداشت: کرونا یک چالش امنیتی و اقتصادی است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، رضا آریان‌پور در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی به عنوان موافق وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: مخالفان وزیر پیشنهادی بهداشت نیز واقعا مخالف ایشان نبودند، بلکه نگران دغدغه‌های این حوزه بودند. تمام نمایندگان بیشترین مراجعه را در خصوص مباحث پزشکی و درمانی دارند و قطعا چالش‌های این حوزه دغدغه همه ما می‌باشد. نظام سلامت جمهوری اسلامی ایران یکی از پرافتخارترین حوزه‌های کشور است که حاصل ۴۰ سال تلاش و مجاهدت‌های کادر درمانی کشور است.

نماینده مردم مینودشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چالش‌هایی نیز در این حوزه وجود دارد و ما با کمبود نیرو در برخی مناطق محروم کشور مواجه هستیم، تصریح کرد: قطعا چالش کرونا یکی از بزرگترین چالش‌های نظام سلامت کشور ما و دنیا است ما وزیری می‌خواهیم که بتواند با مدیریت صحیح این چالش ها را کنترل کند.

وی ادامه داد: کرونا نه تنها یک چالش بهداشتی بلکه یک چالش امنیتی، اجتماعی و اقتصادی نیز به شمار می‌رود. باید وزیری انتخاب کنیم که توانایی لازم برای مدیریت آن را داشته باشد. چالش دیگر ما کمبود نیروهای درمانی در مناطق محروم است. در کنار افزایش ظرفیت دانشکده‌های علوم پزشکی باید شرایط لازم برای حفظ پزشکان و پرستاران در کشور و حتی انگیزه لازم برای حضور آنان در مناطق محروم را فراهم کنیم.

آریان‌پور در ادامه تاکید کرد: در غیراین صورت تنها با هزینه هزاران میلیارد پول صرفا نخبگان خود را آموزش داده و آنها را راهی کشورهای دیگر می‌کنیم. ما وزیری می‌خواهیم که برای تمام این حوزه‌ها برنامه داشته باشد.

وی اضافه کرد: آقای عین‌اللهی هم از نظر شاخصه‌های فردی، هم شاخصه‌های علمی و هم تجارب کاری توانایی لازم برای مدیریت حوزه بهداشت و درمان کشور و مقابله با چالش‌های این حوزه را دارند. شاید از بین ۵۰ درصد وزرای پیشنهادی که رشته تحصیلی آنها منطبق با حوزه کاری‌شان می‌باشد، ایشان یکی از آن وزرا باشد که دارای تجربه کار به عنوان معاون وزیر و حتی رئیس بیمارستان می‌باشد.


 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید