در پنج ماه نخست امسال؛

ضبط حدود ۲ هزار قبضه سلاح غیرمجاز در خوزستان

کدخبر: ۴۳۶۰۳۱
فرمانده انتظامی خوزستان با اشاره به اجرای طرح‌های جمع‌آوری سلاح و مهمات در استان گفت: حدود ۲ هزار قبضه سلاح غیرمجاز در پنج ماه نخست امسال در خوزستان کشف و ضبط شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از پایگاه خبری پلیس؛ سردار سید محمد صالحی روز پنجشنبه بیان کرد: از آنجا که وجود سلاح غیرمجاز از عوامل بسترساز جرایم خشن در سطح جامعه است و جرایمی همچون سرقت‌ مسلحانه، تیراندازی‌ غیرمجاز، قتل مسلحانه و غیره را به دنبال دارد، نیروی انتظامی با جدیت هرچه تمام با دارندگان سلاح و مهمات برخورد قطعانه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ۸۴ درصد وقوع تیراندازی‌های غیرمجاز در خوزستان در امسال تاکنون کشف شده، افزود: پلیس امنیت عمومی با همکاری سایر یگان‌های انتظامی و با کار اطلاعاتی و تلاش‌ مستمر شبانه روزی در سطح استان در پنج ماه گذشته حدود ۲ هزار قبضه انواع سلاح شکاری و جنگی با حدود ۵۸ هزار انواع فشنگ جنگی را کشف و تعداد یک هزار و ۳۴۴ نفر از عاملان تیراندازی‌ و دارندگان سلاح غیر مجاز را شناسایی و دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی خوزستان ادامه داد: کشف سلاح جنگی در خوزستان در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴۸ درصد افزایش داشته است.

سردار صالحی گفت: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۲۳ باند قاچاق سلاح و مهمات غیرمجاز در خوزستان شناسایی و متلاشی شد که در این رابطه تعداد ۵۸ نفر از قاچاقچیان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

برخورد جدی دستگاه قضایی با قاچاقچیان سلاح و مهمات

رییس کل دادگستری خوزستان نیز در حاشیه بازدید از این کشفیات سلاح گفت: سلاح‌هایی که در دست افراد خلافکار و فرصت‌طلب می‌افتد جرایم خشن بسیاری نظیر قتل و سرقت مسلحانه و سلب آسایش عمومی را موجب می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صادق مرادی افزود: احساس امنیت مردم موضوعی بسیار مهم است و تمامی افرادی که باعث اخلال در نظم و امنیت و همچنین اقدام به قاچاق سلاح و مهمات کنند، باید بدانند که دستگاه قضایی با آنها برخورد جدی خواهد داشت.

وی گفت: جا دارد از فرماندهی انتظامی خوزستان و تمامی این مجموعه خدمتگزار تقدیر کرده و یاد و خاطرات شهدای والا مقام ناجا را گرامی بداریم.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید